آمریکایی ها از نرم خویی ونرم گویی مسئولین کشور دچار توهم شدند

کد خبر: ۶۳۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 28 July 2018
به گزارش جام جم آنلاین محمدجواد جمالی نوبندگانی دبیر کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی و نماینده فسا با اشاره به حضور مایک پمپئو به عنوان فردی امنیتی در راس دستگاه سیاست خارجی امریکا گفت: سیاست های آمریکا اکنون از سوی کسانی اتخاذ می شود که به هیچ وجه عقبه دیپلماتیک ندارند و نمی دانند که در جهان باید چگونه و با چه ادبیاتی سخن بگویند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مناسبات خود با جهان نشان داده که اهل مذاکره ، تعامل و انجام تعهدات جهانی است و برجام نمونه بارزی از این قضیه است اما بنظر می رسد که آمریکایی ها از نرم خویی و نرم گویی مسئولین کشور دچار توهم شدند و آنرا به حساب ضعف گذاشتند.
جمالی سخنان حسن روحانی در پاسخ به رفتار رئیس جمهور آمریکا را نشان از اقتدار کشور دانست و گفت: دکتر روحانی با یک جمله شرطی اعلام کرد که اگر نتوانیم نفت صادر کنیم اجازه صدور نفت دیگر کشورها را نمی دهیم و این نظر رئیس جمهور کشور با تایید کارشناسان خبره حوزه دیپلماسی و حقوقی مواجه شد.
وی با بیان اینکه همه جناح ها و گروه های سیاسی باید از سخنان رئیس جمهور حمایت کنند و نباید در زمین دشمن بازی نمایند افزود: باید در مقابل یک فرد وحشی مثل ترامپ یک صدا باشیم و از رئیس جمهور حمایت کنیم و ایشان را تنها نگذاریم.
دبیر کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی ، با اشاره به حمایت مجلس از نقطه نظرات رئیس جمهور تاکید کرد: رئیس جمهور دارای دیدگاه امنیتی است و با شناخت از شرایط جهان و کشور موضع گیری درستی را در مقابل یاوه سرایی های آمریکایی ها گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار