نمایش آثار تاریخی خوروین در ساوجبلاغ

کد خبر: ۶۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 21 July 2015

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ خواستار استقرار اشیای تاریخی خوروین در این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، ابوالقاسم پالیزگیر بعد از ظهر امروز در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز خواستار تسریع به نمایش گذاشتن 349 اثر تاریخی خوروین در این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از آثار مکشوفه شهرستان به لحاظ نبود امکانات در انبارهای موزه ایران باستان نگهداری می‌شود، افزود: براساس تمهیدات و هماهنگی‌های لازم با مسئولان موافقت استقرار موزه در شهرستان را اخذ کرده‌ایم که امیدواریم با پیگیری اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز شاهد استقرار این واحد نیز باشیم.

فرماندار ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود با برشمردن ظرفیت مجموعه ایثار در شهرستان ساوجبلاغ که سالانه بیش از 400 هزارنفر بازدیدکننده دارد، افزود: با گفت‌وگویی که انجام شده مدیریت این مجموعه آماده اختصاص واحد مناسبی برای موزه شهرستان است تا همه مردم از آثار مکشوفه تاریخی دیدن کنند.

پالیزگیر در ادامه به مجموعه تاریخی تپه و کاروان‌سرای ینگی امام اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مجموعه ارزشمند تاریخی سالیان متمادی است در انتظار مرمت است و در صورت راه‌اندازی آن می‌تواند علاوه بر ایجاد توسعه گردشگری شهرستان غرفه‌های موجود برای عرضه و تولید صنایع‌دستی فعال شود.

وی در ادامه همچنین با اشاره به پنج منطقه گردشگری و 12 روستای هدف گردشگری ساوجبلاغ اظهار کرد: امکانات برای خدمات خیل عظیم گردشگران در روزهای تعطیل در این مناطق بسیار ناچیز است و باید با تدبیر اداره‌کل میراث نسبت به استقرار خدمات به گردشگران اقدام شود.

در ادامه این نشست عبدالناصر میرچی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز با قدردانی از توجه فرماندار به اولویت‌های میراث فرهنگی و گردشگری در ساوجبلاغ وعده داد تا در خصوص تعیین تکلیف و احیای کاروان‌سرای ینگی امام اقدامات لازم را انجام دهد.

وی همچنین برای استقرار موزه از مجموعه ایثار ساوجبلاغ بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار