جزئیات سقوط پهپاد آمريکايي در سیستان!

در 24 ساعت گذشته خبري در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده، با عنوان شکار پهپاد "MQ 1" ارتش ايالت متحده آمريکا در صحراي سيستان و بلوچستان از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي.
کد خبر: ۶۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 25 July 2015
به گزارش تابناک یزد، در 24 ساعت گذشته خبري در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده، با عنوان شکار پهپاد "MQ 1" ارتش ايالت متحده آمريکا در صحراي سيستان و بلوچستان از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي.

**پهپاد آمريکايي در "سماوه" سقوط کرد

جالب است که سوء تفاهم ايجاد شده در شبکه‌هاي اجتماعي در يک روز اخير به قدري واضح و مشخص است که نشان مي‌دهد پهپاد شکارچي مورد نظر دو روز پيش در منطقه "سماوه" در فاصله 170 مايلي "بغداد" سقوط کرده که علت سقوط آن گشت‌زني شناسايي براي کسب اطلاعات از تروريست‌هاي داعش بوده است.

**سوء تفاهم در شبکه‌هاي اجتماعي

در پيامي که در فضاي مجازي و در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده آمده است: "خبر مهم، بازهم افتخاري ديگر براي ايران؛ شيرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پهپاد فوق پيشرفته آمريکايي "MQ 1" را در صحراي سيستان و بلوچستان شکار کردند ( نشاندند).

**سقوط پهپاد در اطراف بغداد

روزنامه ديلي ميل (Daily Mail) درباره سقوط پهپاد آمريکايي در اطراف بغداد عنوان داشت: يک پهپاد آمريکايي از نوع "MQ 1" براي انجام مأموريت ضد داعش خود در منطقه "سماوه" در فاصله 170 مايلي جنوب شرق بغداد سقوط کرده است.

اين روزنامه با اشاره به تاييد پنتاگون مبني بر سقوط پهپهاد آمريکايي نوشت: اين پهپاد به دلايل فني سقوط کرده است.

البته يکي از اعضاي گروه‌هاي تکفيري وابسته به داعش سعي کرد اين پهپاد را سرنگون شده جلوه دهد. استفان نبيل در پست خود نوشت: پهپاد آمريکايي در "سماوه" و در نزديکي کارخانه سيمان سقوط کرد.

علاوه بر اين اگر پهپادي شکار شود قطعا سپاه پاسداران با انتشار بيانيه‌اي آن را از طريق سايت رسمي خود مطرح مي‌کند حال آنکه اين اتفاق دو روز پيش رخ داده و لذا به نظر مي‌رسد هيچ پهپادي حريم هوايي جمهوري اسلامي ايران را نقض نکرده و اين موضوع يک سوء تفاهم داخلي است.

**پهپاد در عراق سقوط کرده که به اشتباه بلوچستان تلقي شده است

سقوط پهپاد آمريکايي در صحراي سيستان و بلوچستان يا شکار آن از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سوء تفاهمي بوده که در 24 ساعت گذشته در شبکه‌هاي اجتماعي مطرح شده در حالي که خبر آن مربوط به اتفاقات حوالي استان "بغداد" است.


باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار