دو میلیارد دلارگردش مالی صادرات کاشان

تابناک: معاون استاندار و فرماندار کاشان، گردش مالی در بخش صادرات این شهرستان را سالانه دو میلیارد دلار دانست.
کد خبر: ۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱ 21 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «ابوالفضل صدراییه» روز شنبه در آیین گشایش ساختمان جدید اتاق بازرگانی کاشان اظهار داشت: بیش از 20 سال است که کاهش وابستگی اقتصادی به نفت از سوی رهبری مطرح شده، اما تا قبل از امسال بیش از 45 درصد بودجه کشور وابسته به نفت بوده است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در سالروز ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و در جمع مردم تبریز افزود: دولت تدبیر و امید در سال گذشته برای اولین بار اتکا به بودجه نفتی را به کمتر از 30 درصد کاهش داده که امیدواریم این روند در سال های آتی کاهش بیشتری پیدا کند.

صدراییه، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را توجه به درون زایی و متناسب با شرایط و نیز استعدادهای هر منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: گردش مالی در کاشان و مطرح بودن این منطقه به عنوان قطب اول تولید فرش ماشینی کشور و قطب سوم جهان در زمینه تولید فرش، نشانه ظرفیت و استعداهای این منطقه است.

وی سرمایه گذاری مطمئن را در گرو توجه به استعدادهای ذاتی این منطقه برشمرد و ایجاد کلینیک مشاوره کسب و کار جهت آشنایی کامل سرمایه گذاران و فعالان حوزه اقتصادی با قانون تجارت را از الزامات اتاق بازرگانی دانست.

صدراییه خاطرنشان کرد: معیشت حدود 50 هزار کارگر در گرو فعالیت فعالان اقتصادی این شهرستان است.

رییس اتاق بازرگانی کاشان نیز در این آیین فعالیت بیش از یکهزار واحد تولیدی صنعتی این شهرستان در زمینه های مختلف فرش، فولاد، سرامیک، عرقیات و غیره را یادآور شد و گفت: صادرات محصولات سال گذشته کاشان از مبادی گمرکات این شهرستان 300 میلیون دلار بوده است.

«رضا فرزانه» نقش اتاق های بازرگانی در توانمندی اقتصادی بخص خصوصی را مهم دانست و افزود: بخش خصوصی با الهام از اقتصاد مقاومتی باید متصدی بحث های اقتصادی در ایران باشد.

وی قوانین اقتصادی کشور را مملو از بخشنامه های متناقض خواند و اظهار داشت: متاسفانه سرمایه اجتماعی در کشور به افول گراییده و نیاز به سازماندهی واحدهای تولیدی و تجاری تحت پوشش مراکز تخصصی و تعامل دستگاه های اجرایی برای رفع موانع بخش خصوصی در مسیر تولید است.

ساختمان جدید اتاق بازرگانی کاشان در آیینی با حضور مسوولان ملی و محلی و فعالان حوزه اقتصادی در شش طبقه گشایش یافت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار