آداب صحیح تغذیه/

آیا مصرف سرکه سیب لاغرتان می‌کند

دستیار تخصصی طب سنتی، گفت: بعضی از افراد برای لاغر شدن از ترشی سیب استفاده می کنند در صورتی که فرد در ابتدای مصرف لاغر شده ولی رفته رفته ...
کد خبر: ۶۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 26 July 2015

به گزارش پیام پزشکی، نعمت اله مسعودی گفت: وقتی کاملا سیر نشدید دست از غذا کشیده و تا اشتهای واقعی ندارید از مصرف غذا بپرهیزید.

وی اظهار کرد: غذاهای مختلف را با هم مصرف نکنید چرا که باهم خوری و برهم خوری مضر است. همچنین مداومت بر یک نوع غذا باعث بیماری های مختلف می شود.

این پزشک افزود: غذاهای زمستان و تابستان باید با یکدیگر متفاوت باشند مثلا مصرف حلیم و کل پاچه برای زمستان که هضم درآن زمان قوی است و آش ها و غذاهای سبک برای تابستان مناسب هستند.

وی با بیان اینکه بعد از غذا پنج تا 10 قدم راه بروید، خاطر نشان کرد: عدم رعایت اصول تغذیه و زیاده روی در خوردن هر نوع غذایی سبب بروز بیماری های دستگاه گوارش و کبد چرب می شود.

مسعودی گفت: بعضی از افراد برای لاغر شدن از ترشی سیب استفاده می کنند در صورتی که فرد در ابتدای مصرف لاغر شده ولی رفته رفته دچار ضعف اعصاب و گوارش می شود که این ها خود عامل چاقی هستند که به سختی قابل برگشت خواهد بود.

وی به افرادی که بعد از غذا دچار نفخ می شوند توصیه کرد: غذا را با نمک شروع کنند به این صورت که نوک انگشت خود را به نمک زده و چند بار آن را مزه کنند چرا که این کار سبب تحریک بزاق شده و هضم را قوی کرده  و با تقویت دستگاه گوارش نفخ را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار