آغازجشنواره انار در تفت؛

جشنواره انارمعرف ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی تفت درسطح کشور

فرماندار شهرستان تفت گفت: جشنواره انار معرف ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی شهرستان تفت در سطح کشور است.
کد خبر: ۶۸۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 15 November 2018

محمد محامدی فرماندار تفت گفت:با برگزاری جشنواره انار در شهرستان تفت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و کشاورزی این شهرستان در سطح کشور معرفی می‌شود.

محامدی افزود:تلاش برای شناساندن ظرفیت‌های مختلف گردشگری این شهرستان، شناساندن انار به‌عنوان برند شهر تفت و توسعه اقتصادی در این شهرستان ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

فرماندار شهرستان تفت اظهارداشت: این شهرستان از ظرفیت خوبی در بخش انار برخوردار است که باید ظرفیت‌های مختلف آن به جامعه شناسانده و در بعد اقتصادی بیش‌ازپیش از این محصول استفاده شود.

محمد حسین بهارستان رئیس شورای شهر شهرستان تفت گفت: جشنواره انار تفت برای اولین بار بصورت گسترده و رسمی در جهت توسعه گردشگری شهرستان، معرفی محصول انار، ارقام و فرآورده‌ها و محصولات وابسته به آن، تهدیدات و شیوه‌های مبارزه با آفات و جاذبه‌های جانبی و موجوداین محصول، چون باغ‌های سرسبز و کوچه باغ‌های محصور بین آن، که هریک در نوع خود منحصر به فرد بوده و جاذبه‌ای است که مغفول مانده و نیاز به معرفی بیشتر دارد.

بهارستان افزود:برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند باعث رونق کشاورزی و کسب و کار مردم شود و جشنواره‌ای با ارائه محصولات متنوع و غرفه‌های صنایع دستی و نمایش آداب و رسوم و فرهنگ دیارمان، در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

جشنواره انار از امروز تا ۲۵ آبان ماه در باغ صدری تفت برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار