منطقه گیلارلو وضعیت تاسف‌باری دارد

کد خبر: ۶۸۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 06 December 2018
نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه نمونه گردشگری گیلارلو به دلیل غفلت و بی‌توجهی مسئولان و سرمایه‌گذاران حال و روز تاسف‌بار و گریه‌آوری دارد.

به گزارش ایسنا،منطقه اردبیل، میرحمایت میرزاده در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی اظهار کرد: در مسیر توسعه گردشگری بسیاری از زیرساخت‌ها در این شهرستان مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته در حالی که همین منطقه گیلارلو می‌تواند به نگین گردشگری منطقه تبدیل شود اما حال و روز تاسف‌بار و نابسامانی دارد.

وی با بیان اینکه مناطق مرزی همچون گرمی باید به ویترین افتخارات نظام تبدیل شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه این مناطق محروم از ابتدائی‌ترین امکانات بی‌بهره است و خوشحال هستیم که بعد از گذشت سال‌های طولانی بنیاد مستضعفان با هدف اجرای طرح آبادانی و پیشرفت در این منطقه حاضر شده تا ساکنان این شهرستان مرزی از دستاورد توسعه و پیشرفت استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی نمونه موفق اجرای طرح‌های بنیاد مستضعفان را مربوط به قلعه‌گنج کرمان اعلام کرد و گفت: بالاتر از همه برجستگی‌ها در این منطقه نوعی امید و نشاط در بین افراد جامعه تزریق شده و ساکنان این منطقه به راحتی تحول و توسعه را لمس کرده و به نوعی اسباب تحول در این منطقه فراهم آمده است.

میرزاده افزود: ما در شهرستان گرمی و روستاهای آن ظرفیت‌های خوبی را در توسعه بخش کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دامی و تولید محصولات لبنی و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی شاهد هستیم که در کنار آن به دلیل اقلیم دوبهاره در گرمی توسعه گردشگری نیز به راحتی اتفاق می‌افتد.

وی با ابراز خرسندی از آغاز اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای بنیاد مستضعفان در گرمی تصریح کرد: همه ادارات باید همسو با اجرای این طرح اختیار تام را به متولیان این مجموعه بدهند تا با کمترین موانع و گره اداری کار اجرایی در گرمی با موفقیت به انجام برسد.
 
در این جلسه امام جمعه شهرستان گرمی نیز رهاورد بنیاد مستضعفان را محرومیت‌ زدایی و توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اعلام و بیان کرد: با عنایت مقام معظم رهبری شهرستان گرمی که از عمق محرومیت‌ برخوردار است برای اجرای طرح‌های توسعه ای توسط بنیاد مستضعفان در اولویت قرار گرفته است.
 
حجت‌الاسلام یدالله صفری خاطرنشان کرد: در کنار محرومیت روستاهای گرمی ساکنان این منطقه ناموس‌داران کشور هستند که با حضور هوشیارانه در مناطق مرزی از این آب و خاک به نوعی صیانت می‌کنند.

فرماندار شهرستان گرمی نیز با ستودن حرکت بنیاد مستضعفان در اجرایی کردن طرح آبادانی و پیشرفت در گرمی تصریح کرد: این شهرستان با تقدیم 311 شهید در دوران دفاع مقدس به ویژه شهید 11 ساله مرحمت بالازاده دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است.
 
امامی اظهار کرد: به رغم اینکه گرمی از استعدادهای بی‌نظیر توسعه‌ای برخودار است اما این شهرستان از محرومیت تاریخی رنج می‌برد در حالی که با توجه جدی به قابلیت‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری این شهرستان به راحتی می‌توان تحول را در این منطقه ایجاد کرد.

وی ضرورت رقم خوردن الگوی توسعه پایدار را در گرمی با تکیه بر سرمایه‌های اجتماعی یادآور شد و تصریح کرد: نوعی فضای همراهی و همدلی در این منطقه شکل گرفته به طوری که گرمی با تولید 115 هزار تن محصولات زراعی، 7 هزار و 500 تن محصولات دامی اعم از گوشت قرمز، سفید و محصولات لبنی و عسل همچنان از نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی رنج می‌برد که باید با توجه ویژه توسعه این منطقه به تحول در این شهرستان کمک کرد.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار