معاون نظارت شورای شهر تهران تشریح کرد

چرا پروژه‌های دوره مدیریت قالیباف در شهرداری تهران به سرانجام نرسید

معاون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به ابهاماتی که در زمینه پیشرفت پروژه‌های شهری وجود دارد، درباره واقعی بودن میزان پیشرفت پروژه‌ها توضیحاتی داد.
کد خبر: ۶۹۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 28 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پانا گفت: پروژه‌های شهری بر اساس فرمولی اعلام می‌شود که امکان دست بردن در آن فرمول وجود ندارد و معمولا میزان پیشرفت‌هایی که برای پروژه‌ها اعلام می‌شود واقعی هستند.

عضو شورای شهر تهران افزود: معمولا میزان پیشرفت پروژه بر اساس چک لیستی است که بر مبنای آن اعلام می‌شود، به طور مثال فونداسیون، سفت کاری و تاسیسات در یک پروژه با اعداد مشخصی هستند که این اعداد جمع زده می‌شود و پیشرفت کار اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران مبنی بر اینکه بیش از 90 درصد بسیاری از پروژه‌هایی که شهردار بوده تکمیل است و چرا پروژه‌ها تکمیل نمی‌شود، گفت: حتما دلایلی دارد و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که پروژه‌ها تکمیل نشده است از جمله اینکه می‌تواند دلایل حقوقی داشته باشد یا به دلیل اختلاف کارفرما و پیمانکار متوقف شده باشد.

حبیب‌زاده اضافه کرد: پروژه‌هایی که درصد کمی از پایان کار آن باقی مانده و متوقف شده است عمدتا نمی‌تواند به دلایل تأمین منابع مالی متوقف شده باشد بلکه منابع غیرمالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار