رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه قم:

بیمه طلاب حداقل میزان بیمه است

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه قم گفت: برخی اکنون به گونه ای در خصوص منابع اختصاص یافته به حوزه سخن می‌گویند که انگار طلاب شهروند این کشور نیستند، بیمه تامین اجتماعی طلاب حداقل میزان بیمه است.
کد خبر: ۶۹۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۶ 04 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به رمزهای موفقیت نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: روحانیت یکی از رموز موفقیت نظام اسلامی است و به همین دلیل قشر روحانیت مورد هجوم دشمن است، در مقایسه‌ها باید حوزه با مجموعه‌های علمی و نه مراکز نامربوط مقایسه شود.

وی ادامه داد: یکی از رموز موفقیت انقلاب اسلامی وحدت فرهنگی در کشورمان نسبت به اسلام بود و این وحدت فرهنگی مردم را در شمال، جنوب، شرق و غرب به هم وصل کرد، به همین دلیل بیشترین حملات دشمن در فضای مجازی به اصل اسلام و وحدت فرهنگی مردم است.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه قم افزود: برخی اکنون به گونه ای در خصوص منابع اختصاص یافته به حوزه سخن می‌گویند که انگار طلاب شهروند این کشور نیستند، بیمه تامین اجتماعی طلاب حداقل میزان بیمه است و یک استاد حوزه علمیه پس از بازنشستگی حقوقش با حقوق یک کارگر بازنشسته برابر است.

ربانی روحانیت را قشر ضعیف جامعه به لحاظ مادی دانست و تصریح کرد: روحانیت در نظام جمهوری اسلامی هم مظلوم بوده است و به گونه ای برخی صحبت می‌کنند که انگار روحانیت حق حیات ندارد.

وی ادامه داد: روحانیت امروز مورد هجوم دشمن است، چون روحانیت عقبه نظام جمهوری اسلامی است، مردم روحانیت را دوست دارند و باید با بیان صحیح و حکیمانه در هر جایی که هستیم، به تبیین صحیح و منطقی وضعیت روحانیت بپردازیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه قم افزود: برای تبیین نقش روحانیت باید برنامه مناسبی داشته باشیم و این کار را از خودمان شروع کنیم، روحانیت در زمان کنونی باید نهضت خدمت رسانی به مردم را بیش از هر زمان دیگری در دستور کار داشته باشند.

ربانی با اشاره به عملکرد امام جمعه تبریز اظهار کرد: زمانی که حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نرده‌ها را بین نمازگزاران در مصلی نماز جمعه تبریز برداشت، چنین کاری موج خوبی در جامعه به وجود آورد، احسان روحانیت به مردم تاثیر خودش را می‌گذارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار