اعدام دو قاچاقچی و یک قاتل در زندان مرکزی رشت / نجات یک محکوم به قصاص از پای چوبه دار

کد خبر: ۷۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 02 August 2015

 دو قاچاقچی مواد مخدر و يك محکوم به قتل عمد در زندان مرکزی رشت به دار مجازات آویخته و یک محکوم به قصاص از پای چوبه دار نجات یافت.

در پی صدور حکم اعدام متهمین ذیل و با تایید دادستاني كل كشور (رديف 1 و 2 )، دیوان عالی کشور (رديف 3)  و ریاست محترم قوه قضائیه و با عنایت به هماهنگی های صورت گرفته و سیر تشریفات و مراحل قانونی در بامداد یوم جاری روز شنبه مورخ 1394/05/10 احکام  صادره با حضور مقامات رسمی و با رعایت موازین شرعی و قانونی در محل زندان مرکزی شهرستان رشت به مرحله اجرا در آمد و اجسادآنها پس از اجرا جهت تحویل به سردخانه منتقل گردید.

لازم به ذکر است تقاضاي عفو متهمین ردیف 1و2  جدول ذيل در دو مرحله مطرح شده بود که پس از انجام بررسی های لازم و عدم احراز شرایط، توسط کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی رد شد.

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

نام پدر

سن

تبعه

نوع جرم

1

آقاي (ص. ج)

حاجي بابا

58 ساله

ایران_ شيراز

تهيه و توزيع 500 كيلوگرم ترياك

2

آقاي(م.م)

سيد حجت

38 ساله

ایران_  گيلان

نگهداری 787گرم هرويين

3

آقاي(م.پ)

محمد رضا

31 ساله

ایران_ تالش

قتل عمد

  همچنين دستگاه قضایی گيلان و شورای حل اختلاف دادگستری استان در جهت کسب رضایت اولیاء دم متهم رديف 3 نهایت تلاش خود را بکار گرفت که در نهایت با درخواست خانواده مقتول و صدور مجوز از سوی ریاست معظم قوه قضائیه حکم فوق اجرا گردید.

نجات یک محکوم به قصاص از پای چوبه دار

صبح روز شنبه تمامی مقدمات برای اعدام یک قاتل آماده بود که خانواده مقتول در آخرین لحظات از خون فرزند خود گذشته و قاتل را بخشیدند.

محکوم علیه (م.م) فرزند سياوش 34 ساله، كه به اتهام قتل عمدي به قصاص نفس محكوم گرديده بود با تلاش و كمك دستگاه قضايي استان و شوراي حل اختلاف دادگستري گيلان وساطت و رایزنی با خانواده مقتول از این موضوع رهایی یافت.

این قاتل قریب به 3 سال قبل در یک درگیری با ضربات چاقو مقتول را در یکی از شهرستان های استان از پای درآورده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار