اجرای پروژه آبرسانی به 391 روستای گیلان توسط بخش خصوصی

کد خبر: ۷۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 05 August 2015
رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت : پروژه آبرسانی به 391 روستای استان با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

محمد علی فرامینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای اجرای این تعداد پروژه ، افزون بر دو هزار و 289 میلیارد ریال توسط سرمایه گذاران هزینه می شود.

وی اظهار کرد : طرح انتقال و توزیع آب 32 روستای شهرستان های آستانه اشرفیه و لاهیجان ، تامین آب آشامیدنی 14 روستای شهرستان رشت ، طرح آبرسانی به 185 روستای نواحی رشت و انزلی و 74 روستای نواحی شفت و فومن ، طرح آبرسانی به 45 روستای ناحیه چهار غرب و 41 روستای ناحیه شش غرب گیلان از مهم ترین پروژه هایی است که در حال برگزاری مناقصه جهت مشخص شدن پیمانکار و انجام مطالعات است.

وی با بیان این که عملیات اجرایی تعدادی از این طرحها در سال جاری آغاز می شود ، اضافه کرد : با بهره برداری از این پروژه ها 244 هزار و 420 نفر در 391 روستای گیلان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در ادامه همچنین از ارتقای وضعیت کیفیت آب آشامیدنی 11 روستا در شهرستان رشت خبر داد.
وی افزود : با اصلاح و بازسازی سیستم تصفیه فیزیکی مجتمع آبرسانی روستای بسته دیم از توابع بخش خشکبیجار شهرستان رشت و همچنین نصب و راه اندازی یک دستگاه پمپ شناور ، کیفیت آب این روستاها بهبود یافت.
فرامینی گفت : برای انجام این عملیات افزون بر 200 میلیون ریال هزینه شده است.
وی تصریح کرد : در حال حاضر بیش از یکهزار و 500 خانوار در 11 روستای شهرستان رشت از طریق تاسیسات آبرسانی روستای بسته دیم از نعمت آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی بهره مند هستند.
فرامینی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستای بارکوسرا از توابع شهرستان لاهیجان خبر داد.
وی افزود : در راستای طرح جامع آبرسانی به یکهزار روستای گیلان ، پروژه تامین آب شرب روستای بارکوسرای لاهیجان اجرا می شود.
وی تصریح کرد : در راستای این پروژه 20 هزار متر لوله گذاری انجام خواهد شد.
فرامینی با بیان این که برای آبرسانی به این روستا 14 میلیارد ریال هزینه می شود ، خاطرنشان کرد : با راه اندازی این پروژه بیش از 500 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار