آیا باز هم رنگ تیم های آذربایجانی برای آذربایجانی ها فرق نمی کند؟

شهرآورد تبریز؛ دغدغه های کمالوند و خاطرات تلخ تراکتوری ها

هر چقدر هم که سرمربی تیم گسترش فولاد بخواهد تراکتورسازی را برادر بزرگ خود خطاب کرده و از بی اهمیت بودن دیدار پیش روی این دو تیم تبریزی سخن بگوید باز هواداران آذربایجانی هنوز هم نمی توانند خاطرات تلخ فصل گذشته و نقشی که کمالوند در ناکامی تیم سرخ آذربایجان داشته فراموش کنند.
کد خبر: ۷۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 05 August 2015

سرمربی گسترش فولاد حالا از بازیکنانش خواسته تا برابر تراکتورسازی کوچکترین تنشی درون زمین ایجاد نکنند و این خواسته او مبتنی بر حوادث تلخی است که در آخرین دیدارهای لیگ برتر در فصل گذشته در تبریز روی داد.

فراز کمالوند سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد خوب می داند که چقدر هواداران تیم تراکتورسازی از دست او و تیم آبی تبریز و بازیکنانش به خاطر بی مهری فصل گذشته دلخور هستند. در آن بازی، در حالی که تیم تراکتورسازی با یک برد می توانست قهرمانی خود در لیگ برتر را تضمین کند در نهایت با از دست دادن دو امتیاز حساس به تساوی رضایت داد و در ادامه تساوی در بازی نهایی برابر نفت، به نایب قهرمانی بسنده کرد.

بسیاری از هواداران تراکتورسازی، وقت کشی بازیکنان گسترش در دربی فصل گذشته و چه بسا عدم درک حساسیت و موقعیت تراکتورسازی در جدول را عامل ناکامی تراکتورسازی می دانند و معتقد هستند که کمالوند می توانست چه در مستطیل سبز و چه در بیرون از این مستطیل بهتر و منطقی تر رفتار کند! اما فراز کمالوند این پیشنهاد و رفتار را برنتابیده و خود را مقید به اخلاق ورزشی معرفی کرده است.

فراز کمالوند با رد حساسیت دیدار این هفته تیمش مقابل تراکتورسازی گفته: «این بازی مثل بقیه بازی‌هاست. این دیدار در هفته دوم لیگ برگزار می شود و نتیجه بازی تاثیر زیادی در آینده دو تیم ندارد. ما به عنوان برادر کوچکتر ضمن احترام به تراکتور برادر بزرگترمان سعی می کنیم یک بازی بدون حاشیه انجام دهیم و نتیجه قابل قبولی بگیریم»

سرمربی گسترش فولاد با بیان اینکه با تراکتوری‌های سابق تیمش در خصوص دربی این هفته تبریز صحبت کرده، عنوان کرد: «بازیکنانم را کاملا توجیه کردم و از آنها خواستم رفتاری کاملا طبیعی درون زمین داشته باشند، کوچکترین تنشی ایجاد نکنند و اسیر هیجانات کاذب بازی نشوند. آن چیزی که مدنظر ماست ارائه یک بازی کاملا منطقی است. نمی‌خواهم یک بازی ۳ امتیازی اتحاد مردم تبریز را به هم بزند.

اکنون نیز حساسیت این دربی کاملا از لحن و کلام سرمربیان و بازیکنان این دو تیم کاملا مشهود است. برخی از سایت های ورزشی و هواداران نیز در شبکه های اجتماعی دربی تبریز را دیگر مشابه دربی سالهای گذشته نمی دانند و حتی شعار « آذربایجان تیم لری، فرق اله مز رنگ لری» را شعاری منسوخ دانسته اند!

یادداشت ورزشی: محمد امین خوش نیت

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار