خودروسازان نمی‌گذارند ماشین ارزان شود

در حالی حدود ٢٣روز از مذاکرات هسته‌ای و توافق ایران و گروه٥+١ می‌گذرد، خودروسازان در این مدت با استفاده از یک‌سری از ترفندها، از ارزان‌تر شدن قیمت خودرو در بازار جلوگیری می‌کنند.
کد خبر: ۷۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 06 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از خبرآنلاین، قیمت خودرو که از حدود یک ماه قبل سیر نزولی در بازار داشته است، پس از توافق هسته‌ای، این سیر نزولی شتاب بیشتری گرفته و قیمت خودروهای تولید داخل نیز کاهش چشمگیری در بازار داشته است.

در حال حاضر قیمت برخی خودروها حتی به کمتر از قیمت کارخانه رسیده یا هم‌قیمت با کارخانه شده است. برای نمونه، خودرو پراید ۱۳۱ صندوق‌دار، تیبا۲ یا رانا، سمند و پژو ۲۰۶ در بازار با قیمتی کمتر از قیمت کارخانه به فروش می‌رود. البته در کنار این خودروها، قیمت خودرو سمند LX، تیبا صندوق‌دار و پژو GLX در بازار با قیمت کارخانه یکی شده است.در این میان، با توجه به اینکه خودروسازان دیگر بهانه‌ای همچون تحریم برای گران‌کردن خودرو ندارند و قیمت خودرو نیز در بازار روندی کاهشی دارد، دست به ترفندهای مختلف ارزان نشدن خودرو می‌زنند.

یکی از ترفندهایی که این روزها خودروسازان به کار می‌برند، عرضه نکردن خودروها به مشتریانی است که زمان تحویل خودرو به آن رسیده است و خودروسازان برای اینکه بازار اشباع نشود، شروع به دادن سودهای تاخیر به این مشتریان می‌کنند تا خودرو آن‌ها به بازار عرضه نشود.

ترفند دیگری که خودروسازان در حال حاظر به کار می‌برند، شرایطی فروختن خودروها به صورت اقساطی یا چک‌های مدت‌دار است. این نوع خودروها به صورت تحویل فوری عرضه می‌شود، زیرا می‌دانند به دلیل اینکه سند در رهن خودروسازان است، قابل فروش در بازار نیست. براین‌اساس، خودروسازان تولیدات خود را به صورت نقدی به بازار عرضه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار