تاسیس دبیرخانه شورای انتقال پایتخت سیاسی در وزارت راه و شهرسازی

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل چهارمین جلسه شورای عالی انتقال پایتخت، گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف شد تا دبیرخانه شورای انتقال پایتخت سیاسی را در وزارت راه و شهرسازی تأسیس کند.
کد خبر: ۷۳۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 10 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ابوالفضل ابوترابی درباره آخرین وضعیت انتقال پایتخت سیاسی اداری اظهار کرد: حدود یک ماه قبل از شروع سال جدید چهارمین جلسه شورای عالی انتقال پایتخت تشکیل شد و وزارت راه و شهرسازی توسط شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی اداری کشور مکلف شد تا دبیرخانه شورای انتقال را در وزارت راه و شهرسازی تأسیس کند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رای‍زنی‌ها برای جانمایی مکان مناسب در حال تحقق پیدا کردن است، افزود: در اردیبهشت ماه امسال جلسه بعدی انتقال پایتخت سیاسی اداری منتج به ارائه یک مکان برای انتقال مرکز سیاسی اداری است تا آن مکان عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: گزینه‌های متعددی برای این منظور مطرح شده است اما هنوز شورا به جمع‌بندی خاصی در این خصوص نرسیده است.

ابوترابی با اشاره به آخرین وضعیت طرح جدید سربازی گفت: طرح جدید سربازی درکارگروه به تصویب رسیده است اما چون بحث نظام وظیفه عمومی به دستور مقام معظم رهبری است و به امنیت ملی، به خود جوانان، به مباحث اقتصادی و شرایط خاص منطقه‌ای کشور در مرزها و همسایه‌ها مرتبط است وضعیت پیچیده‌ای دارد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی خبر داد: قرار بر این است که ستاد کل نیروهای مسلح بر روی آخرین پیشنهاد‌های مجلس نظرات کارشناسی بدهد، در ستاد کل هم به دلیل درگیری‌های پیش از عید نوروز و مسائل امنیتی هنوز نظری دراین باره ارائه نشده است و منتظر ارائه نظرات آن‌ها در سال جدید هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
هرچند مقامات هیچ میلی به انتقال پایتخت ندارند ولی حوادث قهری مانند سیل و زلزله و طوفان خبر از کشته شدن میلیونها بیگناه در این شهر خواهد شد و جواب این بی گناهان را در آن دنیا چگونه خواهیم داد؟ بی تدبیری یا غفلت
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار