شهردار اردبیل:

پیاده‌راه عالی‌قاپو به بافت تاریخی شیخ صفی‌الدین اعتبار مضاعف بخشیده است

شهردار اردبیل گفت: پیاده راه عالی قاپو به بافت باارزش و تاریخی شیخ صفی‌الدین به عنوان یک مجموعه جهانی اعتبار و رونقی مضاعف بخشیده است.
کد خبر: ۷۳۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 16 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان اظهار کرد: به دنبال ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی ضرورت ساماندهی اطراف این اثر تاریخی و جهانی بیش از گذشته احساس می‌شد که با نظر کارشناسان و متخصصان تصمیم بر این شد تا پیاده راه فرهنگی و تاریخی عالی قاپو به عنوان یک مجموعه باارزش به شکل آبرومند عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: به رغم شرایط نامساعد جوی ما پروژه را در نیمه دوم سال گذشته با سرعت به پیش بردیم به طوری که اوایل امسال این پروژه همزمان با ورود گردشگران و مسافران نوروزی به بهر‌ه‌برداری رسید تا جلوه‌ای متفاوت به این مجموعه تاریخی بدهد.

شهردار اردبیل گفت: با توجه به رسالت فرهنگی شهرداری اردبیل ما به فراخور موقعیت این اثر جهانی و عناصر باارزش پیرامونی آن به نیت حضور گرم گردشگران تصمیم گرفتیم تا پیاده راه عالی قاپو را با در نظر گرفتن تمام شرایط و مختصات به شکل کیفی اجرایی و عملیاتی کنیم.

لطف‌اللهیان ادامه داد: در کنار طراحی آب‌نماها و فضاهای جذاب برای گردشگران سعی شده تا در این مسیر تاریخی امکاناتی نیز برای گردشگران در نظر گرفته شود تا آنها با خیال راحت و در کمال آرامش در این فضای شهری بتوانند از جاذبه‌ها و دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی لذت ببرند.

وی افزود: وجود مغازه‌ها و غرفه‌های متعدد و عرضه کننده سوغاتی‌ها و آثار صنایع دستی استان در این محدوده و همچنین وجود چندین مجموعه مذهبی و معنوی در مسیر پیاده راه عالی قاپو خود فرصتی متفاوت برای گردشگران داخلی و خارجی به وجود آورده تا از شرایط مهیا شده بهتر استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار