آفرودسوارهای داوطلب حالا یک خانواده‌اند

یدالله کیانی آفرودسواری که از اصفهان به معمولان رفت

کد خبر: ۷۳۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 20 April 2019

آفرودسوارها در ماجرای سیل گُل کاشتند. یدالله کیانی نام یکی از این آفرودسوارهاست که از اصفهان به لرستان رفت. او می‌گوید: «در فضای مجازی دیدیم که وضع پلدختر و معمولان خوب نیست. فهمیدیم که دسترسی‌ها ازبین‌رفته و این مناطق صعب‌العبور شده‌اند، برای همین فورا خودمان را به معمولان رساندیم.»
این آفرودسوارِ اصفهانی ادامه می‌دهد: «معمولا کار ما آفرودسوارها این است که ارتفاع‌زنی و مسیرهای صعب‌العبور را باز می‌کنیم. ما به مناطقی می‌رویم که دسترسی ندارند و تا‌به‌حال کسی به آن‌جا نرفته است. ما تجربه‌ خوبی روی این موارد داریم.»
کیانی درباره‌ حضور در معمولان و امدادرسانی‌اش می‌گوید: «با تلاش زیاد و کار شبانه‌روزی به معمولان دسترسی پیدا کردیم. در مرحله‌ نخست با پنج دستگاه خودرو راه افتادیم و فردایش ۲۵دستگاه خودرو از اصفهان رسید. این کار را کاملا خودجوش و داوطلبانه انجام می‌دهیم و از همراهی و اطلاعات هلال‌احمر بهره می‌بریم.» او ادامه می‌دهد: «دایما با سازمان داوطلبان هلال‌احمر در تماسیم و اگر مشکلی پیش بیاید، در صحنه‌ایم. یک‌بار زمستان بود که پنج جاده‌ اصلی اصفهان بسته شده بود. ما رفتیم و جاده‌ نائین را باز کردیم و ۶۰۰دستگاه خودرو آزاد شدند. از ۱۲شب تا ۷صبح کار کردیم.» یدالله کیانی می‌گوید: «ما در لرستان چند گروه شدیم. الان دیگر همه‌ راه‌ها باز شده. من به خوزستان رفتم و بازدید میدانی داشتم. دیدم که فضا بحرانی است و گروه‌ها را جمع کردیم و قرار گذاشتیم که به خوزستان برویم. مردم حالا کاملا نسبت به تیم آفرود شناخت دارند. ما الان یک خانواد‌ه‌ایم. وقتی اتفاقی می‌افتد، تیم‌های دیگر به ‌هم اطلاع می‌دهند و تبدیل به یک شبکه‌ هماهنگ شده‌اند. در هر منطقه‌ای که حادثه‌ای پیش می‌آید، تیم‌های آفرود هستند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار