همدان به عنوان استان برتر در زمینه صدور سند مالکیت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: به واسطه تلاش و همکاری بین سازمان ثبت اسناد و بنیاد مسکن، طی چهار سال گذشته همدان به عنوان استان برتر در زمینه صدور سند مالکیت معرفی شده و امیدواریم که امسال نیز این عنوان مانند سال‌های گذشته حفظ شود.
کد خبر: ۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶ 23 February 2015

     مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان  گفت: به واسطه تلاش و همکاری بین سازمان ثبت اسناد و بنیاد مسکن، طی چهار سال گذشته همدان به عنوان استان برتر در زمینه صدور سند مالکیت معرفی شده و امیدواریم که امسال نیز این عنوان مانند سال‌ های گذشته حفظ شود.

به گزارش تابناک همدان ؛ حسن ظفری با اشاره به تعداد روستاهایی که سند مالکیت دریافت کرده اند، افزود: در استان همدان از 941 روستای بالای 20 خانوار که به عنوان جامعه هدف صدور سند مالکیت در نظر گرفته شده برای 785 روستا نقشه ثبتی تهیه شده و از این تعداد بیش از 171 هزار فقره مشخصات فنی و اربعه تولید شده که از این تعداد 136 هزار و 800 جلد سند صادر و در اختیار مالکان قرار گرفته است

 وی با تأکید بر اینکه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی مبتنی بر هدایت بنیاد مسکن انقلاب و نظارت نظام فنی روستایی با مشارکت دانشگاه‌ های مرجع صورت گرفته، ادامه داد: تا امروز بالغ بر 90 هزار سهمیه به استان اختصاص یافته که مبتنی بر آن 89 هزار و 914 متقاضی مراجعه کردند و از این تعداد 83 هزار و 671 متقاضی به بانک معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان خاطرنشان کرد: از این تعداد 74 هزار و 245  متقاضی موفق به عقد قرارداد با سیستم بانکی شده و به 66 هزار و 260 نفر پایان کار گرفتند.

مظفری خاطر نشان ساخت: در استان همدان علاوه بر اینکه همه روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی برخوردار هستند، طرح بازنگری طرح هادی برای 273 روستای بالای 20 خانوار تأیید و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی بیش از 31 روستا در دست انجام است و طی چند ماه آینده به تصویب خواهد رسید، تصریح کرد: شاخص طرح هادی در کشور 88 درصد است در حالی که در استان در دو سال قبل این شاخص به صد درصد رسیده بود.

مظفری با بیان اینکه طرح هادی روستایی 38 هزار و 131 روستای بالای 20 خانوار در سطح کشور در دست اجراست که از این تعداد 941 روستا در استان قرار دارد، ادامه داد: از کل روستاهای دارای بیش از 20 خانوار در 13 هزار و 700 روستا معادل 36 درصد فاز اول طرح هادی اجرایی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان  با اشاره به اینکه در استان همدان از بین 941 روستای بالای 20 خانوار، عملیات اجرایی فاز یک طرح هادی 471 روستا آغاز شده، خاطرنشان کرد: این طرح در 262 روستا به اتمام رسیده، 13 نقطه به شهر تبدیل شده و در 198 نقطه روستایی پروژه در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه متوسط شاخص بهسازی بر اساس آمار و اطلاعات در استان 48 درصد است، گفت: در دهه مبارک فجر افتتاح و بهسازی هشت پروژه طرح هادی با اعتبار یک میلیارد و 950 میلیون تومان انجام خواهد شد.

ظفری سهم استان همدان از تسهیلات نوسازی و بهسازی مساکن روستایی در سال جاری را ۱۰۵ میلیارد تومان عنوان داشت و ادامه داد: سقف تسهیلات تا ۱۵ میلیون تومان بوده و سهمیه استان همدان به طور تدریجی جذب می شود.

وی ابراز داشت: سهم استان همدان از اعتبارات تملک دارایی بیش از ۳۶ میلیارد تومان ابلاغ شده که در صورت تخصیص کافی این اعتبار بیش از ۴۰ روستای استان همدان تا سال ۹۴ عملیات آسفالت ریزی انجام خواهد شد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار