معاون آموزش و پرورش یزد:

مدرسه محوری مهمترین رویکردهای سند تحول بنیادین است

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ضرورت اجرای برنامه نظام سنجش و توسعه شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای مدیران مدارس در استان،گفت: مدرسه محوری یکی از مهمترین رویکردهای سند تحول بنیادین است .
کد خبر: ۷۳۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 28 April 2019

«علیرضا مصباح‌فر» در شورای نظارت بر مدارس غیردولتی برنامه نظام سنجش و توسعه شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای مدیران مدارس را تشریح و اظهار کرد: برای تحقق مدرسه محوری، توانایی و صلاحیت مدیران یکی از مهم‌ترین موارد تعیین کننده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه نظام سنجش و توسعه شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای مدیران مدارس در استان یزد، افزود: همه مدیران مدارس و مراکز غیردولتی باید در این برنامه شرکت کنند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: در این برنامه صلاحیت مدیران در دو بخش صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مصباح‌فر تصریح کرد: در طرح برنامه نظام سنجش و توسعه شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای مدیران مدارس، علاوه بر سنجش حوزه ارزش‌ها و نگرش‌ها، مهارت‌های مدیران در بخش‌های نظارت و کنترل، مدیریت ارتباطات، مدیریت منابع، مدیریت آموزشی، شایستگی‌های دانشی، ویژگی‌های شخصیتی و سایر توانمندی‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد .

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس برای هر مدیر شماره تایید صلاحیت صادر شده و مبنای ادامه فعالیت وی در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ خواهد بود و نتایج ارزیابی، برای نیاز سنجی دوره‌های آموزشی مدیران نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار