ایجاد زیرساخت های لازم برای نوآوران ضروریست

کد خبر: ۷۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 11 August 2015
رشت - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان گیلان بر ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای نوآوران ، مبتکران و پژوهشگران تاکید کرد.

مجید متقی طلب به مناسبت روز خبرنگار در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود : نوآوران و مبتکران سرمایه های واقعی کشور هستند بنابراین بایستی مورد توجه قرار گیرند.
وی اظهار داشت : برخی از کشورهای همسایه ایران به طور جدی برای ایجاد زیرساخت های لازم برای نوآوران و جذب آنها به کشورشان فعالیت می کنند.
متقی طلب خاطر نشان کرد : جوانان ، محققان و نوآوران چشم امیدشان به مراکز علم و فناوری است که بایستی مورد حمایت قرار گیرند.
وی با اشاره به جایگاه مهم پارک های علم و فناوری تصریح کرد : مراکز علم و فناوری ، مراکز سیاسی نیستند و مرکز برخی جریانات که هر کدام می خواهند آن را به سمت خود بکشند.
رییس پارک علم و فناوری استان گیلان در ادامه با تشریح قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بیان داشت : قانون مترقی شرکت های دانش بنیان از سال 89 تا 92 معطل بود اما با استقرار دولت و با تزریق مالی مورد حمایت قرار گرفت.
وی با معرفی شرکت های دانش بنیان به سه نوع نوپا ، تولیدی و صنعتی ، تصریح کرد : صنایع بزرگ استان به شرط اینکه حداقل 10 درصد درآمد مالی خود را برای تحقیق و پژوهش صرف کنند ، واجد شرایط شرکت های دانش بنیان صنعتی می شوند و از خط اعتباری نوآوری و شکوفایی بهره مند می شوند.
وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمتشکان عرصه اطلاع رسانی بیان کرد : خبرنگاران رسالت و مسوولیت سنگینی بر عهده دارند و نورافکن و راهبرد بسیاری از مسایل هستند.
وی با بیان این که رسانه ها در سوق دادن جامعه به سمت توسعه نقش بسیار مهمی دارند ، خاطر نشان کرد : خبرنگاران فعال در رسانه های مختلف شنیداری و دیداری زبان گویای مردم به صورت واقعی هستند.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار