چالش تکراری وپردر سر طرح دریا

کد خبر: ۷۵۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 02 July 2019

باوجود اینکه سال‌ها از اجرای طرح‌های دریا در مازندران می‌گذرد اما هنوز آن چنان که باید و شایسته و درخور مسافران و مردم باشد به مرحله اجرا در نیامده است.

با آغاز فصل گرما ناخودآگاه همه فکرها به سمت دریا است برخی برای شنا، کودکان برای شن‌بازی برخی برای ماسه درمانی و حتی برخی برای نگاه کردن به عمق زیبایی‌های آبی بیکران و فراموش کردن تمام دغدغه‌ها که در این زمینه طرح‌های دریا در دستور کار مسؤولان قرار می‌گیرد.

 باوجود اینکه سال‌ها از اجرای آن می‌گذرد اما هنوز آن چنان که باید و شایسته و درخور مسافران و مردم باشد به مرحله اجرا در نیامده است.

شاید یکی از دلایل شاهد قراردادهای کوتاه‌مدت با سرمایه‌گذاران بوده که برای مقرون به صرفه بودن عملا اقدامات زیربنایی و اساسی صورت می‌گیرد و در حد امکانات ابتدایی است.

به طور حتم با ورود فرهنگ‌های متفاوت هر فردی از دریا و اجرای طرح برداشتی دارد که در این میان شاهد عکس‌العمل‌هایی نیز هستیم؛ کمااینکه ناجیان غریق این برخوردها را به عینه لمس می‌کنند و وقتی ناجیان برای حفظ سلامت‌شان به آنان تذکر می‌دهند با برخوردهایی مبنی بر اینکه مانع شادی هستند مواجه می‌شوند.

مازندران، استان گردشگرپذیری است و مردم و مسؤولان همه سعی می‌کنند هرآنچه دارند را در اختیار مسافران قرار دهند هرچند در حق‌شان اجحاف شود.

بحث ورودی‌هایی که در طرح‌های دریا از مسافران و مردم استان دریافت می‌شود یکی از گلایه‌های مسافران به‌ویژه مردم بومی است که سؤال‌شان این بوده مگر چه اتفاقی افتاده و قرار است چه خدمتی به ما ارائه دهند که این عوارض دریافت می‌شود و در این میان بومی و غیربومی ندارد و همه ملزم به پرداخت هستند.

یکی از شهروندان در گفت‌وگو با فارس، گفت: با خانواده خود عصر پنج‌شنبه به ساحل فرح‌آباد ساری رفتیم که از همان ابتدا ورودی برای خودروی 7 هزار تومان بوده که پرداخت کردیم اما موضوعی که نظر مرا جلب کرد این بود بنری نصب شده بود که خودروهای« 62 ن» ورودی مبلغ 3 هزار تومان بوده که دلیل این اختلاف مشخص نیست.

از نگهبانی که ابتدای ورودی پارکینگ‌ها بود درخواست آلاچیق کردیم گفت آلاچیقی نداریم همه را اجاره دادیم گفتیم پس میان آلاچیق‌ها بنشینیم گفت باید پول بدهید گفتیم مشکلی نیست.

این فرد که خیلی هم سرش شلوغ بود ما را به سمت پارکینگ هدایت کرد که هیچ روشنایی نداشت و خیلی تاریک بود که ما هم مخالفت خود را اعلام کردیم که نمی‌خواهیم در پارکینگ بنشینیم.

این فرد نگهبان که وقتی برای صحبت نداشت جواب‌مان را نداد و ما هم مجبور شدیم با وسایل در دست ابتدای ورودی بنشینیم بعد از یک ساعت آمد و گفت باید اجاره این مکان را پرداخت کنید که با اعتراض ما مواجه شد و گفتیم براچه باید روی آسفالت بنشینیم و پول دهیم در پاسخ به ما گفت حق ندارید در این مکان بنشینید برای نشستن بروید پارکینگ یا روی شن‌های دریا.

در ادامه صحبت‌های خود شما مزاحم خواب افرادی می‌شوید که در آلاچیق‌ها هستید حرف ما این بوده مگر مکان تفریحی جای خواب است مگر هتل است تازه موضوع جالب طرز پوشش افراد آلاچیق بوده وقتی اعتراض کردیم در پاسخ گفتند «چهاردیواری اختیاری».

جالب بود افراد در آلاچیق با وضعیت پوشش نامناسب و سیگار بودند بدون هیچ تذکری درحالی‌که ما روی آسفالت نشسته بودیم مزاحم قلمداد شدیم و بابت حضور در دریا به‌عنوان شهروند همین شهر باید به ما بی‌احترامی شود که در ادامه دو مامور آمدند و بحث بالا گرفت.

شاید این اتفاقی که برای این فرد افتاده برای بسیاری از شهروندان رخ داد و درخواست از مسؤولان این است برای همیشه به این مشکلات پایان داده شود.

مدیر طرح مجتمع ساحلی فرح‌آباد ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مجتمع فرح‌آباد دارای امکانات خوبی از جمله قایق‌رانی، جت‌رانی، اسکله، رستوران، شهربازی برای تمامی سنین، سوپرمارکت، فروشگاه بومی، دو طرح رایگان شنا،استخر شنای روباز، سرویس بهداشتی، دوش حمام و 350 کمک امانت‌داری، پارکینگ رایگان، انتظامات ساحلی و 90 دستگاه آلاچیق است.

فریدون رحمانی درباره دریافت ورودی در این طرح، گفت: گردشگری مبلغ 8 هزار تومان را برای ورودی اعلام کرده که 7 هزار تومان دریافت می‌کنیم و  میزان ورودی برای مردم ساری 3 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه بابت هزینه پارکینگ مبلغی از شهروندان و مسافران دریافت نمی‌شود، تصریح کرد: در مجموعه طرح یک سری معارضانی داریم که از مردم در پارکینگ و فضای سبز وجوهی دریافت می‌کنند که موجب نارضایتی مردم از این طرح می‌شود که این مهم ازسوی مراجع قضایی درحال پیگیری است که ضرورت دارد باتوجه به فصل تابستان و حضور مسافران این مهم در سریع‌ترین زمان ممکن مورد پیگیری قرار گیرد.

 انتظار همه مردم و مسافران از مسؤولان طرح دریا این است که ساعات خوشی را برایشان رقم زنند و در این زمینه لازم است مسؤولان مشکلات را برطرف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار