بیش از ۷ هزار نفر در شهرری خون اهدا کردند

رییس گروه جذب و نگهداری اهداکنندگان خون استان تهران گفت: هفت هزار و ۶۲۰ نفر در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون در شهرری خون اهدا کردند.
کد خبر: ۷۶۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 30 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ سید حسن بزرگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع هشت هزار و ۹۸۴ نفر از اهالی شهرری طی این مدت برای اهدای خون، پلاسما و پلاکت به پایگاه های مستقر مراجعه کردند که از هفت هزار و ۶۲۰ نفر خونگیری شد.

وی تصریح کرد: هفت هزار و ۳۱۳ نفر از اهدا کنندگان مرد و ۳۰۷ نفر زن بودند.

بزرگی اضافه کرد: سه هزار ۵۴۹ نفر از اهداکنندگان مستمر خون بودند که حداقل در سال ۲ بار خون اهدا می‌کنند و با سهم ۴۰ درصدی در رتبه اول قرار دارند.

وی افزود: همچنین یکهزار و ۶۴۷ نفر از این تعداد برای اولین بار به حلقه اهداکنندگان خون پیوستند و ۲ هزار و ۲۴۲ نفر نیز جزو افراد باسابقه در اهدای خون بودند.

بزرگی با اشاره به اینکه در فصل های گرم سال نیاز به مشارکت بیشتر شهروندان به اهدای خون است، گفت: حمایت‌های مسئولان ری و استفاده از ظرفیت‌های معنوی منطقه موجب رشد مشارکت‌های روزافزون مردم در این امر خداپسندانه شده است.

وی بیان کرد: مرکز جامع اهدای خون شهرری هر روز به جز روزهای جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۸:۳۰ شب برای خدمت رسانی به داوطلبان فعال است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیت حدود یک میلیون نفر در جنوب استان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار