مدیرکل میراث فرهنگی قم:

بانک ها از فرصت های سرمایه گذاری در قم استفاده کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: بانک ها از فرصت های سرمایه گذاری در احداث واحدهای اقامتی و گردشگری در قم استفاده کنند.
کد خبر: ۷۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 18 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در جلسه ای بامدیر شعب بانک تجارت استان قم اظهار داشت: قم ام القرای جهان اسلام است و حضور زائران ایرانی و غیرایرانی در این استان بهترین فرصت برای سرمایه گذاری و درآمد زایی است از این رو بانک ها می توانند وارد سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری شوند. 

وی افزود: این اداره کل فرصت های سرمایه گذاری را به بانک ها معرفی می کند و مدیران با شناسایی طرح ها و مطالعات در این خصوص، به صورت مستقیم وارد سرمایه گذاری می شوند.

وی ادامه داد: تعامل مستقیم بانک ها با اداره کل باعث توسعه و آبادانی استان قم و تقویت اقتصاد کشور در سطح ملی می شود.

رضایی، با اشاره به اینکه میراث فرهنگی قم از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کنند، گفت: ورود بخش خصوصی به تاسیسات گردشگری باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی می شود از این رو از سرمایه گذاران با فراهم سازی بسترسازی های لازم در خصوص اعطای مجوز و ارایه تسهیلات حمایت می کنیم.

وی افزود: همچنین در قم ظرفیت احداث واحدهای اقامتی موجود است چرا که به علت موقعیت زیارتی استان شاهد ورود روزانه 10هزار زائر خارجی هستیم در حال حاضر ظرفیت تمام هتل های استان قم تکمیل است و این امر فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت و ساز واحدهای اقامتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ادامه داد: در هسته مرکزی شهر قم و نزدیک حرم مطهر حضرت معصومه(س) ظرفیت احداث هتل وجود دارد که با تمهیداتی که شهرداری قم در این زمینه انجام خواهد داد در آینده شاهد توسعه واحدهای اقامتی خواهیم بود.

وی بیان داشت: همچنین با توافق هسته ای و حضور زائران خارجی بیش از این نیازمند افزایش واحدهای اقامتی در این استان خواهیم بود.

در پایان این جلسه اسحاق طاهری مدیر شعب بانک تجارت استان قم اعلام آمادگی همکاری با این اداره کل در بحث سرمایه گذاری کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار