مدیر شبکه بهداشت و درمان انزلی:

مردان کمتر نیاز به پزشک را احساس می کنند.

برخی بیماریهای مهم به لحاظ علایم ظاهری، خاموش هستند لذا ایجاب می کند همه افراد و بویژه آقایان برنامه مشاوره و مراجعات دوره ای به پزشکان را برای بررسی سلامتشان ، دنبال کنند.
کد خبر: ۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ 25 February 2015
 این اقدام همزمان با هفتم اسفند روز ملی سلامت مردان با هدف توجه به اهمیت پیشگیری بر درمان با پزشک اورولوژیست، پیش بینی شده است.

وی در مورد محدوده ساعتی و مکان مراجعه افراد گفت: در بیمارستان شهید بهشتی انزلی از ساعت 9 تا 11 صبح متخصص اورولوژی و در سایر مراکز بهداشت و درمان انزلی نیز در طول روز پزشکان مستقر مرکز آماده خدمات دهی به مراجعان در هفتم اسفندماه پنجشنبه هستند.

وی در خصوص مراجعه سال گذشته مردان به همین مناسبت گفت: تعداد مراجعان در حدود 11 نفر بود که این امر گویای آن است که مردان بر اساس برخی باورهای نادرست ، کمتر نیاز به مراجعه به پزشک را احساس می کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان انزلی خاطر نشان کرد: برخی بیماریهای مهم به لحاظ علایم ظاهری، خاموش هستند لذا ایجاب می کند همه افراد و بویژه آقایان برنامه مشاوره و مراجعات دوره ای به پزشکان را برای بررسی سلامتشان ، دنبال کنند.

از سال 1385 ، در کشور اولین پنجشنبه اسفند ماه به عنوان روز ملی سلامت مردان ایرانی (سما) نامگذاری شده است.

از آنجا که سلامت مردان جامعه بهم پیوستگی مستقیمی با سلامت نیروی کار دارد لذا پرداختن به امر سلامت مردان و فرهنگ سازی پیرامون آن امری ضروری است.

بر طبق آمار مراکز معتبر کشورمان مردان بیش از زنان در معرض خطرات کاری، مشاغل استرس زا و تهدیدات محیطی نظیر سقوط از ارتفاع و حوادث ترافیکی قرار دارند.

از دیگر سو رفتارهای نادرست چون بی توجهی به تغذیه ، مصرف دخانیات و اعتیاد نیز مردان را بیشتر تهدید می کند.

شورای فرهنگی وزارت بهداشت برای سال جاری که نهمین سال برگزاری روز وهفته ملی سلامت مردان ایرانی است، شعار ایمنی ، کلید رسیدن به جامعه بدون حادثه را انتخاب کرده است که تمرکز موضوعی آن بر سوانح و حوادث ترافیکی است.

شهرستان بندر انزلی با 140 هزار نفر جمعیت ، دارای 8 مرکز بهداشت و درمان شامل 5 مرکز شهری مراکز امام علی (ع)، شهدا ، غازیان، کلویر و هادیان و سه مرکز در روستاهای لیجارکی ، کپورچال و آبکنار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار