مردم نیمی از بهای آب را پرداخت می‌کنند/ آب کرمانشاه آلودگی ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه نرسیدن آب سالم و بهداشتی به دست مردم را خط قرمز وزارت نیرو دانست و گفت: آب کرمانشاه سالم و بهداشتی است.
کد خبر: ۸۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 22 August 2015
مهندس منصور کیاور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین هدف ما رساندن آب سالم به دست مردم و پایش سلامت آب از سرچشمه تا محل مصرف است.

وی با بیان اینکه آب کرمانشاه از این نظر سالم و بهداشتی است، خاطرنشان کرد: آب استان حتی از نظر میزان کلرزنی نیز بررسی می‌شود و تاکنون در زمینه بهداشت آب کرمانشاه رتبه‌ای کمتر از سوم را در کشور نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در ادامه تعداد مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهری استان را 355 هزار مشترک اعلام کرد و افزود: در استان 3000 کیلومتر خطوط انتقال آب و 2800 کیلومتر خطوط فاضلاب داریم.

به گفته این مسئول در حال حاضر هفت تصفیه‌خانه با ظرفیت 90 هزار مترمکعب در شبانه روز در شهرهای کرمانشاه، بیستون، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و پاوه در دست بهره‌برداری است.

کیاور تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در دست احداث را نیز پنج مورد اعلام کرد و افزود: این تصفه‌خانه‎ها شامل مدول دوم پاوه، تصفیه‌خانه کرمانشاه، هرسین، کنگاور و جوانرود می‌باشد.

وی همچنین از اخذ مجوز مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه با ظرفیت 74 هزار مترمکعب در شبانه‌روز خبر داد و یادآوری کرد: در حال پیگیری اخذ تسهیلات برای اجرای آن هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه نیز با ظرفیت 47 هزار مترمکعب اخذ مجوز شود.

کیاور به منابع تامین آب کرمانشاه نیز اشاره و عنوان کرد: آب کرمانشاه اکنون از 235 حلقه چاه، 17 دهنه چشمه و دو رشته قنات تامین می‌شود.

وی افزود: البته بسیاری از منابع آبی استان به دلیل کاهش 50 درصدی بارندگی در شهر کرمانشاه و کاهش 38 درصدی در کل استان، با کاهش دبی مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در ادامه از رشد 200 درصدی اعتبارات آب و فاضلاب استان در بخش اجرای طرح‌های فاضلاب نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گفته کیاور شرکت‌های آب و فاضلاب در مجموع شرکت‌های زیان‌ده هستند، زیرا هزینه تولید هر متر مکعب آب 690 تومان است و مردم فقط نیمی از آن یعنی حدود 280 تومان را پرداخت می‌کنند.

 علی سرمد سرپرست آب و فاضلاب شهر کرمانشاه نیز تاکید کرد: آب کرمانشاه هیچ آلودگی ندارد.

وی ادامه داد: اگر در برخی از شهرک‌های حاشیه از آلودگی آب گلایه می‌شود، شاید به این دلیل است که ساکنان این شهرک‌ها حاضر نیستند مشترک ما شوند و از انشعابات غیراصولی و غیرمجاز استفاده می‌کنند که ممکن است آلودگی را وارد آب مصرفی آنها کند.

سرپرست آب و فاضلاب شهر کرمانشاه در پاسخ به مشکل قطعی و افت فشار آب در برخی از نقاط شهر نیز یادآوری کرد: مشکلی در این خصوص نداریم و مخازن ما از شب تا صبح پر می‌شوند .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار