محیط‌بانان خلخال و کمک به حیوانات وحشی

کد خبر: ۸۱۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 21 January 2020
محیط‌بانان خلخال به کمک حیوانات وحشی شتافتند

اردبیل _ ایرنا _ ادامه بارش برف و برودت هوا مشکل یافت غذا را برای وحوش منطقه خلخال به دنبال داشته و محیط‌بانان با دانه‌پاشی در محل زیست آنها به کمک پرندگان و حیوانات وحشی شتافتند.

سرپرست اداره حفاظت محیط ‌زیست خلخال سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا از اجرای مرجله سوم دانه‌پاشی در سطح وسیعی از مناطق محل زیست حیوانات وحشی و شکارگاه‌های این شهرستان توسط محیط‌بانان خبر داد.

مهدی کسایی با تاکید بر اینکه دانه‌پاشی حیات وحش مقطعی بوده و در شرایط اضطراری مانند سرمای شدید، بارش سنگین برف و خشکسالی صورت می‌گیرد، بیان‌کرد: تغذیه دستی مربوط به حیوانات علف‌خوار بوده و تحت هیچ شرایطی نباید به حیات وحش گوشت‌خوار غذا داد و به همین دلیل از دوستداران حیات وحش درخواست می‌شود هرگز دست به چنین کاری  نزنند.

وی افزود: برودت هوا باعث نزدیک شدن حیوانات وحشی به حاشیه شهرها، روستاها و راه‌های ارتباطی شده و از اهالی بویژه ساکنان مناطق حفاظت‌شده انتظار  می‌رود در این ایام  از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به شهرها و روستاها پناه می‌آورند خودداری کرده و در صورت مشاهده حیوانات وحشی موضوع را به نزدیک‌ترین  پاسگاه اداره حفاظت محیط زیست اطلاع و یا با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

خلخال در جنوب اردبیل واقع بوده و بخش بزرگی از زیستگاه‌های حیوانات وحشی استان اردبیل در این شهرستان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار