افزوده شدن هزار تخت بیمارستانی در البرز

کد خبر: ۸۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 24 August 2015

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه البرز از استانهای محروم در سرانه تخت بیمارستانی است، گفت: ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی تا ابتدای سال ۹۵ به مجموعه درمانی البرز افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید درفشی در بیست و هشتمین همایش روسای اورژانس کشور که پیش از ظهر امروز در اردوگاه ایثار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، با اشاره به وضعیت ویژه استان البرز در خدمات‌رسانی حوزه پزشکی اظهار داشت: البرز با جمعتی حدود 3 میلیون نفر بزرگترین کلان‌شهر کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در 15سال پیش این شهرستان حدود 300 الی 400 هزار نفر جمعیت داشت و پس از انقلاب حتی یک بیمارستان دولتی در اینجا احداث نشد و بیمارستان‌ها کنونی نیز متعلق به بیش از 60 سال گذشته است که پاسخگوی جمعیت 3 میلیون نفری نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه 18 درصد ترافیک کل کشور متعلق به استان البرز است، گفت: بار اصلی ترافیک و سفرهای تفریحی کشور بر دوش این استان است چراکه راه ارتباطی 14 استان کشور محسوب می‌شود و با این روند گاهی حدود 35 درصد ترافیک کل کشور به استان البرز اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه که جاده چالوس یک طرفه می‌شود ارائه خدمات اورژانسی در این منطقه غیرقابل اجرا است و در حال حاضر 50 درصد بیماران البرزی برای دریافت خدمات درمانی به استان تهران مراجعه می‌کنند.

درفشی با تاکید بر اینکه در برخی کلونی های جمعیتی مانند فردیس با حدود یک میلیون نفر جمعیت فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است، تصریح کرد: در صورتی که فردی دچار مشکل قلبی و حاد شود، با توجه به ترافیک پل فردیس به عنوان یکی از پرترافیک ترین مناطق کشور، باید حدود یک ساعت معطل شود و این امر خدمات‌رسانی را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به مهاجرت‌پذیری بالای استان البرز، رشد جمعیت 3.5 درصدی در استان وجود دارد، اظهار داشت: در صورتی که تا 2 سال آینده 4 هزار تخت به مجموعه بیمارستان‌های البرز افزوده شود، بازهم به استاندارد کشور در این حوزه نمی رسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: میزان متوسط تخت‌های بیمارستانی در کشور 1.8 دهم به ازای هر هزار نفر است که این میزان در استان البرز 4 صدم درصد به ازای هر هزار نفر است.

وی با اشاره به سایر مشکلات این استان در امر خدمات‌رسانی به بیماران گفت: وجود 40 هزار زندانی از زندان‌های بزرگ کشور در البرز که خدمات‌دهی آنان توسط بیمارستان‌های البرز انجام می‌شود از دیگر معضلات این استان محسوب می‌شود.

درفشی با تاکید بر اینکه با این موضوع که بخش فوریت‌های پزشکی در البرز با چالش‌های زیادی مواجه است، خاطرنشان کرد: بسیاری از این چالش‌ها مربوط به استان البرز است و در سایر استان‌ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: البرز محروم‌ترین استان کشور به لحاظ خدمات درمانی در کشور محسوب می‌شود که البته 1000 تخت بیمارستانی تا ابتدای سال 95 به مجموعه درمانی البرز افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: البرز نباید تنها به عنوان یک استان دیده شود و باید نگاه ویژه وجود داشته باشد و اورژانس هوایی به ویژه در روزهای پیک ترافیک مورد توجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار