برگزاری نخستین جشنواره موسیقی در اردبیل

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نخستین جشنواره موسیقی آموزشگاهی در استان با مشارکت 8 آموزشگاه موسیقی برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 26 August 2015

مهدی حمیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در این جشنواره سه روزه که با مشارکت هشت آموزشگاه موسیقی در استان به صورت غیررقابتی و غیرداوری برگزار شد، سعی کردیم تا استعدادها و ظرفیت‌های خوب موسیقی را در اردبیل شناسایی کرده و نسبت به معرفی آنها اقدام کنیم.

وی افزود: 126 نفر بر روی سن در اجرای برنامه‌های موسیقی با هم رقابت کردند و در این سه روز بازدیدهای خوبی را از این جشنواره شاهد بودیم.

حمیدی ادامه داد: بیش از یک‌هزار و 900 نفر از علاقمندان به رشته موسیقی در مجتمع فدک اردبیل که ظرفیت آن 500 تا 600 نفر بوده از این جشنواره استقبال کردند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به وضعیت کمی و کیفی این جشنواره اشاره کرد و افزود: رویکرد امسال در حوزه موسیقی تقویت مباحث آموزشگاهی و فضای بدون رقابت موسیقی در بخش‌های مختلف است که امیدواریم از دل این جشنواره‌‌ها بهترین استعدادها شناسایی و معرفی شود.

حمیدی ادامه داد: در دهه فجر نیز چنین جشنواره‌ای را برگزار خواهیم کرد تا فرصتی برای هنرجویان در آموزشگاه‌های مختلف موسیقی فراهم آید تا توانشان را در این عرصه به نمایش گذاشته و امکان انتخاب نفرات برتر و ایجاد رقابت مثبت، سازنده و فراگیر در عرصه موسیقی به عنوان عرصه‌ای قابل اتکا با علاقمندان میسر شود.

وی یادآور شد: با واگذاری برگزاری کنسرت‌های موسیقی به انجمن موسیقی استان و مجموعه‌های غیردولتی سعی‌مان بر این است تا در قالب این جشنواره‌ها موسیقی استان را تحکیم کرده و قدرتی واقعی ببخشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار