بهره برداری از پست 63/20 كيلوولت ميبد با حضور وزیر نیرو +عکس

در پنجمین روز از هفته دولت با حضور «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو، پست 63/20 كيلوولت شهرستان ميبد با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 72 میلیارد ريال به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲ 29 August 2015
با حضور وزیر نیرو، پست 63/20 كيلوولت شهرستان ميبد با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 72 میلیارد ريال به بهره‌برداری رسید.
به گزارش تابناک یزد، در پنجمین روز از هفته دولت، با حضور «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو پست 63/20 كيلوولت ميبد بااعتبار بالغ بر 72 میلیارد ريال بهره‌برداری رسید.

در آیین بهره‌برداری از این طرح وزیر نیرو با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان بزرگوار رجايي و باهنر اين دو شهيد والامقام را الگو و سرمشق خدمتگزاري به مردم دانست و اظهار داشت: شايسته است همه دولتمردان رفتار و كردارشان را با اين دو شهيد بزرگوار تطبيق دهند.

چیت‌چیان با اشاره به این‌که پروژه بهره‌برداری پست 63/20 كيلوولت در جهت جلوگیری از کاهش و افت ولتاژ و ارتقا کیفیت برق مردم تأثیرگذار است، افزود: در حال حاضر استان یزد دو برابر ظرفيت خود به توليد برق می‌پردازد و این توليد برق درحال‌توسعه است.

وي در پايان با اشاره به ظرفيت و پتانسيل بالاي استان يزد در صنعت برق خاطرنشان كرد: استان يزد از لحاظ ساختار، صنعت برق، ميزان توليد و خطوط انتقال، نقش بسيار تأثیرگذاری در جهت تأمین برق منطقه دارد و در حال حاضر دو هزار مگاوات ظرفیت توليد برق داشته است و نيروگاه‌هاي جديدي با ظرفيت 680 مگاوات در حال اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: این پروژه باهدف تأمین برق مشترکان منطقه، افزایش پایداری شبکه فوق توزیع، کاهش تلفات شبکه توزیع، کاهش افت ولتاژ مشترکان با 12 فیدر 20 کیلوولت خروجی و 2 فیدر خازنی آماده بهره‌برداری است.

محمدحسن صباغ زادگان بابیان این‌که این پست 63/20 كيلوولت میبد در زمینی به مساحت 12 هزار متر احداث‌شده است، گفت: این پست برق فوق توزیع دارای دو دستگاه ترانسفورماتور 63/20 كيلوولت هریک به ظرفیت 40 مگاولت آمپر است.

وی با اشاره به این‌که یکی از شاخص‌های اصلی صنعت برق استان این است که بالای 70 درصد برق برای صنعت مصرف می‌شود تصریح کرد: شهرستان میبد نیز با 80 درصد مصرف برق در صنعت یکی از شهرستان‌های پیشتاز در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه سعی شده آمار خاموشی در استان یزد به حداقل ممکن و حتی صفر برسد، خاطرنشان کرد: 47 هزار مشترک برق در استان یزد با پیک 92 و هفت‌دهم مگاوات وجود دارد که از برق استان بهره می‌گیرند.

استاندار یزد در این مراسم بابیان اینکه میزان تولید مازاد برق در استان یزد امسال 20 مگاوات بوده است، گفت: امسال در استان یزد باوجود گرمای شدید تابستان با قطعی برق مواجه نبوده‌ایم که نشان از همت و تلاش کارکنان صنعت برق استان است.

سید محمد میرمحمدی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی‌های نو همواره در استان یزد مدنظر ما بوده است، افزود: در استان براي استفاده از اين انرژي به مقدار 690 مگاوات، 6 متقاضي داشته‌ایم و تعداد ديگري هم درخواست داده‌اند و اميدواريم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده استان يزد از استان‌های پيشگام و پيشرو در توليد انرژي خورشيدي باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در ادامه وزیر نیرو از پروژه در دست اجراي خط 230 کیلوولت دو مداري سورمق ـ ابركوه بازديد كرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار