پرده نقره ایی مهاباد جان تازه ایی میگیرد

کد خبر: ۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱ 25 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،جعفر کتانی طی سخنانی اظهار داشت: مهاباد دارای 2 سینما است که هیچ کدام از آنها فعال نیستند چراکه این مکان‌های فرهنگی دارای قدمت بسیاری بوده و حتی حکم تخریب دارند و از سوی دیگر استقبال چندانی از فیلم‌ها به خاطر وجود شبکه نمایش خانگی وجود ندارد.

فرماندار مهاباد گفت: هم‌اکنون از این سینماها بیشتر برای برگزاری همایش‌ها و جلسات استفاده شده و در این رابطه مسئولان هلال احمر این شهرستان قصد بازسازی سینما تربیت مهاباد را دارند که پیش‌بینی می‌شود برای بازسازی آن بین 400 تا 500 میلیون تومان اعتبار نیاز باشد.

کتانی تصریح کرد: با توجه به اینکه تهاجم فرهنگی مستقیم قشر فعال و پرشور جامعه یعنی جوانان ملت را مورد هدف قرار داده و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید بسیاری بر "فرهنگ" دارند بنابراین در زمینه پیشبرد مسائل فرهنگی باید تلاشی روزافزون کرد.

فرماندار مهاباد افزود: برنامه‌های صدا و سیمای مرکز مهاباد هم اینک با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان خود رو به رو شده است برای همین باید از این ظرفیت برای تقویت نیروهای متعهد و نهادینه کردن فرهنگ در جامعه استفاده کرد.

شایان ذکر است هنر هفتم در مهاباد گرد و غبار فراموشی به خود گرفته است ،سینما تربیت تنها سینمای مهاباد است که از شدت فرسودگی وایمن نبودن به حالت تعلیق در آمده است.

در حالت استاندارد جهانی  به ازای هر 10 هزار نفر باید یک سینما وجود داشته باشد اما مهاباد با 220 هزار جمعیت از داشتن حتی یک سینما محروم است در مهاباد کسی نمی تواند فیلم های روز دنیا و ایران را نگاه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار