درزمینه اختراعات فضایی بسیار ضعیف هستیم

کد خبر: ۸۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 30 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد.

غلامرضا تاجگردون در نشست با تیم رباتیک هوا و فضا هوش سفید گچساران که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت برخی نخبگان و گروه‌ها در رشته‌های مختلف در هر منطقه‌ای در واقع به نوعی معرف و هویت آن منطقه و شهرستان می‌شود.

وی با بیان اینکه ما بسیاری از مناطق کشور را به‌ نام نخبگان آن‌ها می‌شناسیم، افزود: ارزش گذاشتن برای چنین کارهایی در واقع تقویت نوعی حس رقابت مثبت در بین جوانان و نخبگان در راستای افزایش علم و یادگیری می‌شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفارشات دین مبین اسلام در راستای افزایش علم و آگاهی در بین مردم، تصریح کرد: برداشتن گام‌های مثبت در جهت توسعه علم و فناوری در عرصه‌های مختلف و حمایت از دوستداران و علاقمندان به کشف علم نیز امری مهم بوده که مسئولان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

تاجگردون در ادامه با بیان اینکه گچساران دارای ظرفیت‌های و پتانسیل‌های خوبی در عرصه علم و اختراعات است با تاکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان و خانواده‌ها، خطاب به مخترعان هوش سفید گچساران، عنوان کرد: شما که فرآیندی از هوشتان را جهت اختراع می‌گذارید باید با ایجاد رقابت سازنده نیز زمینه حضور دیگر دانش‌آموزان با هوش شهرستان را به این تیم به وجود بیاورید.

این مقام مسئول با اشاره به توانمندی بالای گروه رباتیک هوا و فضای گچساران در سطح کشور، بر ضرورت برنامه‌ریزی صحیح در امر نخبه‌پروری شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: مسئولان و سازمان‌های مربوطه با این تیم باید با شناسایی نخبگان در شهرستان این شبکه را گسترش دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ما در سطح استان در زمینه اختراعات فضایی بسیار ضعیف هستیم، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در بین همه استان‌های کشور تنها استانی است که پارک و علم و فناوری نداشته و این ضعف بزرگی است.

تاجگردون به شناسایی ۴۵۰ پژوهشگر گچسارانی اشاره کرد و خواستار گسترش شبکه مخترعین و تشکیل نهادی در این خصوص در شهرستان شد و گفت: تذکرات لازم در خصوص حمایت از این پژوهشگران به دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط داده می‌شود.

وی با بیان اینکه چنانچه ظرفیت و عوامل شهرستان جهت میزبانی مسابقات این فصل مناسب باشد تلاش می‌کنیم که مسابقات این فصل به میزبانی شهرستان برگزار شود، خاطرنشان کرد: جهت همکاری با عوامل در راستای گرفتن مجوز میزبانی برگزاری مسابقات، قول مساعد می‌دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار