۲۴۱ معلول زیرپوشش استخدام می شوند

با توجه به این که سه درصد از جذب نیروی انسانی ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی بر اساس قانون مصوب مجلس به اشتغال معلولان اختصاص دارد این اداره کل زمینه جذب و استخدام برخی معلولان زیرپوشش را فراهم کرده است
کد خبر: ۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳ 27 February 2015

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۲۴۱ معلول زیرپوشش بهزیستی این استان استخدام می شوند.

به گزارش تسنیم، رویا احمدیان در همایش تجلیل از عوامل اجرایی طرح و مانور محب در روستای دیمان شهرستان نیر افزود: با توجه به این که سه درصد از جذب نیروی انسانی ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی بر اساس قانون مصوب مجلس به اشتغال معلولان اختصاص دارد این اداره کل زمینه جذب و استخدام برخی معلولان زیرپوشش را فراهم کرده است.

وی گفت: با هدف جذب معلولان در بخش خصوصی ، ترغیب و حمایت از کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی پرداخت حق بیمه معلولان از سوی این سازمان در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

وی همچنین در زمینه بیمه زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: حق بیمه یک هزار و ۶۴ نفر از این افراد توسط اداره کل بهزیستی استان پرداخت می شود و این افراد با رسیدن به مرحله بازنشستگی و یا از کارافتادگی خودکفا شده و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می شوند.

احمدیان خواستار مناسب سازی اماکن و ساختمان های دولتی و عمومی شد و افزود: طرح مناسب سازی در تمام پروژه های عمرانی دولتی و خصوصی باید لحاظ شده و نظارت دقیقی بر این امر صورت بگیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه به رشد ۸۰ درصدی مراکز مشاوره ای غیر دولتی بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: بهزیستی استان با واگذاری این مراکز تلاش می کند

به تکلیف خود در برنامه پنجم در زمینه اجرای اصل ۴۴ عمل کند.

وی گفت: در سال های گذشته تعداد مراکز فعال بهزیستی ۹ مرکز بود که این تعداد در سال گذشته به ۱۷ مرکز رسید.

احمدیان اظهار کرد: این مراکز در سه سطح مشاوره اولیه ، مشاوره عمومی و مشاوره تخصصی فعالیت می کنند.

وی افزود: در این استان ۳۱ تیم آماده شده و آموزش های لازم در قالب پنج گروه به امدادگران ارائه شده تا در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی مردم به صورت مشارکتی به یاری همدیگر برسند و مشکلات خود را در داخل مجموعه حل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار