مردم هشدار کم‌آبی را جدی بگیرند

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان دانش‌آموزان را سفیران آب دانست و گفت: مردم هشدارهای کم‌آبی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۸۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 01 September 2015

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان دانش‌آموزان را سفیران آب دانست و گفت: مردم هشدارهای کم‌آبی را جدی بگیرند.

به گزارش فارس؛ سیدهادی حسینی بیداردر مراسم بدرقه دانش‌آموزان برای حضور در مسابقات سراسری با اشاره به لزوم توجه به فرهنگسازی صرفه‌جویی در بین دانش‌آموزان اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب باید در بین جامعه نهادینه شود و در همین راستا از دانش‌آموزان می‌خواهیم که به کمک آبفا بیایند و سفیران آب شوند.

وی ادامه داد: اگر مدیریت صرفه‌جویی را در خانواده خود نهادینه کنند، کم کم تاثیر خود را بر اجتماع خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: خانواده‌ها با صرفه‌جویی در آب ابتدا به خود و سپس به جامعه کمک کرده‌اند.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه استان وضعیت خوبی در بحث آب ندارد یادآور شد: استان ما با تنش بی‌آبی سختی روبرو است که تغییر اقلیم باعث بارش‌های کم برف شده و در نهایت هوای گرم و خشک تاثیرات خود را بر روی آب می‌گذارد و طبیعتاً کمبود آب حاکم می‌شود.

وی با بیان اینکه آب به سختی تامین و سالم‌سازی می‌شود، گفت: برای رسیدن آب سالم به مردم در 6 مرحله پمپاژ انجام می‌شود.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه در استان 92 درصد آب برای مصارف کشاورزی و 6 درصد برای شرب و دو درصد برای صنعت استفاده می‌شود، تاکید کرد: از کل جمعیت استان، 96 درصد مردم از خدمات شرکت آب و فاضلاب استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم دانش‌آموزان همدانی که سفیران آب هستند بتوانند با درخشش خود در کشور، لزوم صرفه‌جویی را نیز به رقبای خود از دیگر استان‌ها متذکر شوند تا کشور ما کمتر با بحران آب مواجه شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار