شرکت های دانش بنیان در حال ریزش هستند

رییس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل گفت: شرکت های دانش بنیان در گذشته رشد قابل توجهی داشتند اما هم اکنون دچار ریزش شده اند.
کد خبر: ۸۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 31 August 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین شایقی روز دوشنبه در اختتامیه همایش سراسری معاونت های علمی ، پژوهشی و مدیران خانه نخبگان سپاه های استانی سراسر کشور در اردبیل با بیان اینکه باید کمک کنیم جلوی ریزش این شرکت ها گرفته شود ، افزود: در عرض سه سال از تشکیل این شرکت ها 80 درصد آن ها دچار ریزش شده و فقط 20 درصد فعال مانده اند.
وی ادامه داد : شرکت های دانش بنیان از ابزارهای مهم در توسعه اقتصادی هستند ، با اینکه ایجاد و راه اندازی شرکت های دانش بنیان راحت وتا سقف 30 میلیون ریال هزینه نیاز دارد، ولی ماندگاری و ادامه فعالیت آنها ا مشکلاتی مواجه می شود.
شایقی گفت: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی تشکیل شرکت های دانش بنیان بوده و باید در این راستا از فارغ التحصیلان دانشگاهی و از پتانسیل های معاونت های فن آوری دانشگاه ها استفاده شود.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای از دیگر مولفه های موفقیت شرکت های دانش بنیان است و باید با استفاده از این ظرفیت ها در شناسایی ایده و رسیدن به نتیجه مثبت تلاش شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار