مدیرکل ارشاد اردبیل:

فرهنگ در شورای برنامه‌ریزی مغفول مانده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نقش حوزه فرهنگ و هنر در شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل کمرنگ بوده و حتی می‌توان گفت که مغفول مانده است.
کد خبر: ۸۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 03 September 2015
به گزارش خبرگزاری فارس، سید ناصر اسحاقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: ما در توسعه بخش‌های کشاورزی و صنعتی ناگزیر از توجه جدی به حوزه فرهنگ هستیم ولی متاسفانه در شورای برنامه‌ریزی استان حوزه فرهنگ و هنر به لحاظ توجه و تزریق منابع اعتباری مورد بی‌توجهی قرار گرفته و هر وقت اعتباری درخواست کردیم اعلام شده که منابعی وجود ندارد.

وی گفت: ما قطعا زمانی می‌توانیم در مسیر توسعه موفق باشیم که به زیرساخت‌های توسعه فرهنگی نظیر تولید آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ها توجه داشته باشیم چراکه برای افزایش آگاهی روستاییان ما نیازمند امر تبلیغی و فرهنگی هستیم که قطعا این حرکت می‌تواند به بالا رفتن آگاهی و دانایی یک فرد حاضر در حوزه کشاورزی، صنعتی و غیره کمک کند.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: ما اگر امروز در تولید سیب‌زمینی با آب‌بری بسیار زیاد درصدد تغییر الگوی کشت هستیم این تغییر یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه با ابزار فرهنگ و هنر می‌توانیم یک روستایی را قانع کنیم که تولید محصول وی با صرف منابع آب بسیار زیاد اقتصادی نیست و می‌تواند به جای آن به تولید سایر محصولات روی آورد.

اسحاقی بیان کرد: نباید دستگاه‌های متولی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و ... نسبت به ظرفیت فرهنگی، هنری و تاثیرگذاری رسانه‌ها و صدا و سیما بی‌تفاوت باشند چراکه گاه با تولید یک مستند و پخش آن در صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها تغییر دیدگاه‌ها و نگرش‌ها انجام می‌شود.

این مسئول از اعضای این شورا خواست تا یک درصد اعتبارات خود را که رقم ناچیزی است صرف فعالیت‌های حوزه فرهنگی و هنری و رسانه‌ای کنند تا خروجی چنین جلساتی مفید و سازنده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: ما با کمترین مبالغ می‌توانیم بیشترین تاثیرگذاری را با تکیه بر توانمندی‌های هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه انجام دهیم تا یک توسعه متوازن مبتنی بر آگاهی و بصیرت واقعی شکل بگیرد.

اسحاقی در پایان سخنان خود لازمه هر تغییر را تغییر در نگرش‌ها و باورهای فرهنگی و هنری اعلام کرد و افزود: در این زمینه باید به سمتی حرکت کنیم تا به سرعت ضعف‌ها و نارسایی‌ها برطرف شده و شورای برنامه‌ریزی استان نگاهی مهربانانه و دلسوزانه به تاثیرگذاری حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند تا غفلت گذشته نیز برطرف شود.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار