عرضه بذر در پارس‌آباد ساماندهی شود

فرماندار پارس‌آباد با اشاره به وجود تقاضا برای بذور مختلف در این شهرستان، خواستار ساماندهی عرضه بذر در پارس آباد شد.
کد خبر: ۸۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 05 September 2015

به گزارش خبرنگار مهر،مهدی احمدی صبح شنبه در جمع فعالان بخش کشاورزی پارس آباد تصریح کرد: هر چند تقاضا برای بذور مختلف در این شهرستان وجود دارد اما در ساماندهی و ترویج با مشکل مواجه هستیم.

وی با ذکر مثالی به کاشت هندوانه به دلیل تامین نشدن بذر اشاره کرد و افزود: اگر کاشت محصولاتی با ارزش افزوده بالا توصیه می شود باید در تامین و عرضه بذر بازنگری شود.

فرماندار پارس آباد به ضرورت تدوین نظام بهره برداری تاکید کرد و متذکر شد: به عنوان مثال در بخش دامی یک میلیون دام در پارس آباد داریم که در صورتی که به نظام بهره برداری توجه نشود وضعیت دامی این شهرستان با افزایش اراضی آبی نامشخص است.

احمدی تاکید دارد که به دلیل ظرفیت دامی قابل توجه در این شهرستان لازم است دامپروری صنعتی درپارس آباد فعال شود و تا این حوزه مورد توجه قرار نگرفته است نمی توان ارزش افزوده قابل توجهی از بخش دامی انتظار داشت.

وی با تاکید به پتانسیل های کشاورزی قابل توجه در پارس آباد اضافه کرد: برنامه های توسعه کشاورزی باید با رویکرد جامع نگر بوده و تمامی نیازهای روز از جمله کمبودهای آبی مشکلات زیست محیطی و بهره وری بخش کشاورزی را در نظر داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار