معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام:

نقش رسانه ها در ارتقای امنیت در استان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: ظرفیت رسانه‌های ایلام برای ارتقای امنیت استان به‌کارگرفته شود.
کد خبر: ۸۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲ 06 September 2015

به گزارش تابناک ایلام، محمد رضا نظری در نشست هم اندیشی رسانه و پیشگیری از وقوع جرم، اظهار داشت: رسانه‌های جمعی نقش مهمی در بستر سازی افکار عمومی، تامین امنیت و پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کنند.

وی افزود: بدون شک اطلاع رسانی و ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی شهروندان می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی موثر باشد بنابراین اصحاب رسانه و مطبوعات می‌توانند در این زمینه پیشگام بوده و رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام عنوان کرد: اگر رسانه‌ها بعضی چارچوپ‌های اجتماعی و قانونی یک جامعه را که تعریف شده است، رعایت نکنند در مسیر آرامش سازی دچار اشتباه شده و نه تنها امنیت ساز نیستند بلکه احساس امنیت را با مشکل مواجه می‌کنند.

وی تاکید کرد: کار رسانه، انتقال فرهنگ است نه از بین بردن فرهنگ؛ کار در این حوزه باید به گونه‌ای انجام شود که فرهنگ قانون پذیری در بین آحاد جامعه ترویج شود.

وی گفت: کار فرهنگی و پیگیری‌های فرهنگی اجتماعی از مهم‌ترین تکلیف‌های حوزه‌های فرهنگی است.

نظری تصریح کرد: ترسیم خط مشی انعکاس حوادث و مسائل خشن در رسانه‌ها ی گروهی و تعیین مکانیسم‌های اجرایی و نظارتی برای پیاده شدن آن، ‌قدم اول برای مقابله با جرم زایی رسانه‌ها به نظر می‌رسد؛ این خط مشی باید محصول هم‎اندیشی جرم‌شناسان، کار‌شناسان رسانه، روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و صاحبنظران باشد.

وی افزود: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام در همه بخش‌ها اعلام آمادگی خود را برای همکاری با دستگاه‌های استان اعلام می‌کند.

نظری با بیان اینکه سالیان متمادی از برخورد قهری با جرائم در دنیا سپری می‌شود اما نتیجه‌ای حاصل نشده است، ادامه داد: رویکرد دولت‌های پیشرفته در این راستا موضوع پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد که در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته به این مهم اذعان داشته و این موضوع را پیگیری می‌کنند.

نظری تصریح کرد: فعالیت در حوزه جرائم و در دو بعد مقابله و پیشگیری انجام می‌شود و در این بین هر یک از سازمان‌ها وظایف خاصی دارند.

وی گفت: دستگاهای قضایی و انتظامی در این راستا تلاش شبانه‌روزی دارند که انتظار می‌رود ما بقی دستگاه‌ها نیز در این راستا تلاش کنند؛ لذا بسیاری از دستگاه‌ها می‌توانند در بعد پیشگیری فعالیت‌های مثمر ثمری داشته باشد و در این راه بکوشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام در خاتمه گفت: موضوع پیشگیری از جرم اکنون تنها بر عهده ناجا گذاشته شده که هم در حوزه مقابله و هم در حوزه پیشگیری فعال است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار