ضرورت راه‌اندازی واحد تحقیق و توسعه در دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: باید به عنوان یک واحد مستقل، واحد تحقیق و توسعه دانشگاه‌ها در استان اردبیل راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 06 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهرداد محرم‌زاده صبح امروز در نشست با تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در دانشگاه پیام نور درصدد توسعه رشته‌ها به ویژه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستیم و موافقت اولیه در راه‌اندازی چهار رشته روانشناسی کودکان، روانشناسی عمومی، زبان‌شناسی و اقتصاد صادر شده است.

وی گفت: در گروه تاریخ دو گرایش ایران باستان‌شناسی و تشیع، علوم دینی با گرایش نهج‌البلاغه، تربیت بدنی عمومی با گرایش مدیریت ورزش با فرایند تصویب و صدور مجوز اولیه مراحل قانونی را طی می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل با یادآوری اینکه در این دانشگاه جذب دانشجو در زیرگروه‌های رشته‌ای مدنظر است، افزود: فرایند جذب دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد با موافقت وزارت علوم و دانشگاه پیام نور مرکز در حال انجام است.

محرم‌زاده تصریح کرد: در فضایی که با کاهش دانشجو در تمام دانشگاه‌ها روبه‌رو هستیم ما سعی‌مان بر این است تا به نحوی حرکت کنیم تا با جذب دانشجو بدون کنکور یا با کنکور به صورت کمی و کیفی فعالیت‌هایمان را به انجام برسانیم.

این مسئول ادامه داد: بنده اعتقاد دارم دانشگاه‌ها به فراخور ماهیت و وظیفه‌ای که در پذیرش دانشجو دارند به صورت تخصصی در جذب دانشجو ورود پیدا کنند که شعار دانشگاه پیام نور نیز «آموزش همه جا برای همه کس و در همه زمان» مبنای فعالیت این دانشگاه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان اردبیل یادآور شد: باید دانشگاه‌ها بر اساس رسالتی که بر عهده دارند بر اساس طلب و نیاز دانشجو اقدام به جذب دانشجو کنند که دانشگاه پیام نور نیز بر اساس ماهیتی که در جذب دانشجو به صورت بومی دارد سعی می‌کند تا در رشته و مقطعی که معین شده نسبت به جذب دانشجو اقدام کنند.

محرم‌زاده بیان کرد: در این فرایند سایر دانشگاه‌های نیز باید به تناسب ماموریت خود فعالیت‌هایشان را انجام دهند.

وی ضرورت بازنگری در فعالیت دانشگاه‌ها را متناسب با رشته‌های دایر شده یادآور شد و گفت: باید از موازی‌کاری تحصیلی دانشگاه‌ها جلوگیری شود تا افراد متناسب با ماموریت هر دانشگاه برای ادامه تحصیل ورود پیدا کنند که این همان ماموریت تخصصی کردن دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل افزود: اگر مبنای حرکت دانشگاه‌ها این گونه نباشد ما با یک مقوله دو سرباخت روبه‌رو هستیم که هم دانشجو در ورود به دانشگاه مردد می‌ماند و هم توسعه دانشگاه‌ها با توجه به ماموریتشان خوب و شایسته به انجام نمی‌رسد.

محرم‌زاده در پایان سخنان خود عنوان کرد: در همین راستا باید واحد مستقل تحقیق و توسعه در دانشگاه‌های استان راه‌اندازی شود تا متناسب با نیازها، توسعه رشته‌های دانشگاهی در مجموعه‌های مختلف اتفاق بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زينالي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
واحد تحقيق و توسعه بايد در دل صنعت راه اندازي شود و نه در دانشگاه
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار