پیگیری و اجرای پزشکی از راه دور در دانشگاه علوم پزشکی اراک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پزشکی از راه دور، مشتمل بر نگهداری، مراقبت، تشخیص، مشاوره و معالجه است و در این مرحله توجه به انتقال داده های پزشکی و مسائل آموزشی نیز وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 23 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: عمل مراقبت پزشکی با استفاده از ارتباطات صوتی تصویری را "تله مدیسن" یا پزشکی از راه دور می گویند و بطور عمومی تله مدیسن به کاربرد فناوری های پزشکی و ارتباطی برای تبادل هر گونه اطلاعات، اعم از داده، صدا یا ارتباطات تصویری بین پزشک و بیمار یا پزشک و متخصصان بهداشت و درمان در موقعیت های مجزای جغرافیایی و به منظور ایجاد امکان تبادل برای مقاصد پزشکی، بهداشتی درمانی، تحقیقاتی و آموزشی تحصیلی اطلاق می شود.
وی اظهار داشت: در مورد اجرای این طرح و تله مشاوره‌های آی سی یو، برنامه هایی در استان طراحی شده و در حال اجراست، اما در مورد تقویت زیرساخت‌های لازم و نرم‌افزارهای مورد نیاز، به کمک های مالی نیاز مبرم احساس می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با توجه به خستگی کادر درمان و کمبود شدید نیروی انسانی و مشکلات زیربنایی و زیرساخت های مراکز درمانی در استان، اجرای این طرح به خصوص در روزهایی که شیوع این ویروس "امان کادر بهداشت و درمان را بریده" می تواند کمک زیادی به بهبود کیفیت و ارتقاء خدمات ارائه شده توسط همکاران به بیماران و گسترش سطح ارائه این خدمات در جغرافیای وسیع تری شود.
دکتر صادقی ، کاهش هزینه ها، کاهش فرصت های انتظار، کاهش مسافرت ها، بهبود مشاوره ها و استفاده از نقطه نظرات ثانویه، خدمات اجتماعی و... را از اهم مزایای این سیستم برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار