کرمپور: 510 مدرسه هرمزگات در مناطق پرتردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بااشاره به اینکه 380مدرسه درحاشیه راهها و 130مدرسه نیز در مناطق پرتردد شهری قرار دارند،گفت: در مجموع 510مدرسه درمعابر پرتردد شهری و حاشیه راههای برون شهری قراردارند که نیازمند تدابیر ویژه ترافیکی هستند.
کد خبر: ۹۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 07 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان؛علی کرمپور درنشست شورای ترافیک استان ازتایید صلاحیت فعالیت هشت شرکت حمل و نقل درامر سرویس مدارس خبرداد و گفت:علاوه براین ظرفیت ، سایر بخش های حمل و نقل عمومی نیز درخدمت شهروندان است تا بتوانند برای جابجایی دانش آموزان خود در طول سال تحصیلی برنامه ریزی داشته باشند.
 
کرمپور افزود: در راستای پروژه مهر،به همت انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش، دربخش پشتیبانی امورحمل ونقل و سرویس مدارس علاوه بر برگزاری مستمر جلسات کارگروه ماده 18و کارگروه نظارت،نشست توجیهی یکهزار راننده سرویس مدارس نیزدربرنامه است  که به زودی برگزارخواهد شد.
 
وی ادامه داد:ازجمله اقدامات مهم دراین راستا توجه ویژه به آرامش خاطرخانواده ها دربحث جابجایی دانش آموزان ازمدرسه تا منزل است که توسط شرکت های تایید صلاحیت شده و همچنین سایرظرفیت های حمل و نقل عمومی انجام خواهد شد.
 
رییس کارگروه ماده 18 دربحث حمل و نقل همچنین بااشاره به اینکه 380مدرسه درحاشیه راهها و 130مدرسه نیز در مناطق پرتردد شهری قرار دارند،افزود: در مجموع 510مدرسه درمعابر پرتردد شهری و حاشیه راههای برون شهری قراردارند که نیازمند تدابیر ویژه ترافیکی هستند.
 
وی اضافه کرد:برابراعلام اداره کل حمل و نقل و پایانه ها عملیات ایمن سازی فیزیکی وهمچنین آموزش های ترافیکی در 50 مدرسه  در حال انجام است و برای مدارس شهری که در معابر پرتردد قراردارند نیزکارنصب علایم ، خط کشی ونصب سرعت گیرتوسط شهرداری ها در حال انجام است.
 
وی از تعامل و همکاری بی دریغ مجموعه شورای ترافیک استان با آموزش و پرورش قدردانی کرد و بیان داشت:خوشبختانه در سایه همدلی وهمیاری کلیه اعضاء شورای ترافیک استان آماده خدمات رسانی به دانش آموزان درآستانه بازگشایی مدارس هستیم و ازاین بابت خانواده ها دغدغه ی خاطرنداشته باشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد:سال تحصیلی جدید درهرمزگان با 326هزاردانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی آغاز می شود که برای این تعداد دانش آموز سه هزار و 931مدرسه در قالب 15هزار و 97کلاس درس درنظرگرفته شده است.
 
به گفته کرمپور:ازاین تعداد مدرسه یکهزار و 269مدرسه در مناطق شهری با جمعیت دانش آموزی 177هزار نفرو دوهزار و 662مدرسه روستایی با جمعیت 149هزار دانش آموزهستند که 117هزارو200 نفر آن فقط مربوط به شهرستان بندرعباس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار