رئیس دادگستری شهرستان لردگان خبر داد

اعتیاد شوهر اصلی‌ترین علت تشکیل پرونده‌های طلاق در لردگان

تابناك لردگان-رئیس دادگستری شهرستان لردگان گفت: در سال گذشته 643 فقره پرونده با موضوع طلاق و دعواهای خانوادگی در این دادگستری تشکیل شد که اعتیاد شوهر اصلی‌ترین علت درخواست زوجه برای جدایی است.
کد خبر: ۹۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 08 September 2015

بازنشر:

روح‌الله محمدی  در دیدار قضات و پرسنل دادگستری شهرستان لردگان با امام جمعه این شهر که به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال گذشته 19 هزار و 213 فقره پرونده در پی دادخواست مردم در دادگستری این استان تشکیل شد که به 18 هزار و 887 پرونده نیز رسیدگی قضایی صورت گرفته و رای صادر شد.

وی افزود: در همین مدت در واحد اجرای احکام کیفری و حقوقی این دادگستری نیز 4 هزار و 541 فقره پرونده تشکیل و حکم 4 هزار و 192 پرونده توسط این واحد اجرایی شد.

این مسئول، تعداد ورودی پرونده‌های شورای حل اختلاف این شهرستان طی سال گذشته را 5 هزار و 209 فقره عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در این شورا طی همین مدت 5 هزار و 37 پرونده رسیدگی و مختومه شد.

رئیس دادگستری شهرستان لردگان به آمار بالای پرونده‌های دادخواست طلاق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 643 فقره پرونده در این دادگستری با موضوع طلاق و دعواهای خانوادگی تشکیل شد که رقم زیاد و قابل توجهی است.

وی افزود: موضوع 234 فقره از این پرونده‌ها دادخواست طلاق است که از این تعداد 104 مورد به درخواست زوجه تشکیل شده است.

محمدی تصریح کرد: مطابق اطلاعات به دست آمده از پرونده‌ها، اعتیاد شوهر به مواد مخدر علت اصلی دادخواست‌های ثبت شده از سوی زنان در این شهرستان است.

رئیس دادگستری شهرستان لردگان همچنین به آمار کشفیات مواد مخدر در این شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته حدود 350 کیلوگرم تریاک و یک کیلوگرم هروئین و شیشه در این شهرستان کشف و ضبط شد که در همین راستا 449 نفر دستگیر و 22 خودرو نیز توقیف شد.

حجت‌الاسلام حسن انصاری امام جمعه لردگان نیز در این دیدار  گفت: قضات در رسیدگی‌های خود با بررسی همه جوانب و پس از حصول علم کامل اقدام به صدور رای کنند و صرفا به ادعاهای وکلا و نظر کارشناسان بسنده نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار