پایان‌نامه های حوزوی با موضوع مطالعات غرب تولید شود

مدیرحوزه‌های علمیه گفت:‌ نظام فکری غرب امروزه بر همه بشر سیطره پیدا و آثار فراوانی بر جامعه بشری عرضه کرده‌است در همین راستا باید پایان‌نامه های حوزوی با موضوع مطالعات غرب تولید شود.
کد خبر: ۹۱۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 01 November 2020

به گزارش تابناک قم،‌ آیت الله اعرافی در دیدار رییس و اعضای هیئت امنای مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب، بیان کرد: من همواره این دغدغه را داشته‌ام که علیرغم داشتن فرصت انقلاب اسلامی و ظرفیت ایران و قم، کار ویژه ای در خصوص اروپا و آمریکا و متناسب با فضای فکری آنجا انجام نشده است البته کارهای خوبی انجام شده، اما کافی نبوده‌است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از نظام جامع ترجمه به زبان های غربی، خاطر نشان ساخت: نظام فکری غرب امروزه بر همه بشر سیطره پیدا کرده‌است و تولیدات و آثار فراوانی بر جامعه بشری عرضه کرده اند، لذا کار میلیمتری در غرب دارای عمق کیلومتری است.

امام جمعه قم با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه ای که در حوزه وجود دارد، گفت: در حوزه، طبعا ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و تشکیل چنین مجموعه خوبی بدون اینکه کار جامعه المصطفی لطمه ای بخورد کار خوبی است و من نیز موافق آن هستم.

وی در پایان توجه به پایان نامه‌های حوزوی مرتبط به مطالعات غرب را خواستار شد و گفت: اگر مرکز تخصصی‌ای در این زمینه داشته باشیم تا یک نوع حمایتگری و هدایت‌گری از پایان نامه‌های حوزوی مرتبط به مطالعات غرب داشته باشد بسیار خوب است.

اعرافی همچنین در دیدار اعضای فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: از خوش فکری شما در ایجاد فراکسیون مقوله مهم، تمدن ساز و راهبردی مهدویت سپاسگزاریم.

وی ابراز داشت: امروزه مراکزی در قم درباره مهدویت کار می کنند که اگر توجه و حمایت خوبی از این مراکز شود، گنجینه‌های خوبی می‌توانند به جامعه داخل و خارج از کشور عرضه کنند.

مدیرحوزه های علمیه تقویت رشته های مرتبط به مهدویت و حمایت از پایان نامه‌های حوزوی مربوط به مهدویت را خواستار شد و گفت: تقویت رشته‌گرایش های مرتبط به مقوله مهدویت و همچنین پایان نامه‌های خوبی که توسط طلاب فاضل و اندیشمند در حوزه در خصوص مهدویت تولید می شود بسیار مهم و اثر گذار هستند که لازم است این کارهای پژوهشی را تقویت کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار