مرگ در کمین ۷۸ بیمار بد حال کرونایی در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند که حال عمومی ۷۸ بیمار وخیم گزارش شده است.
کد خبر: ۹۲۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 04 December 2020

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با وجود اعمال و تداوم محدودیت‌های کرونایی در استان همچنان وضعیت شیوع کرونا در وضع قرمز و هشدار قرار دارد اظهار کرد: تعداد بالای بستری‌های روزانه در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها حکایت از عدم قطع زنجیره کرونا و یا کاهش میزان شیوع در استان اردبیل است و وضعیت نگران کننده ای پیش رو است.

وی افزود: متأسفانه بعد از اعمال محدودیت‌های کرونایی با پدیده شیوع بیماری کرونا در خانه‌ها مواجه هستیم و آمار بالای مبتلایان و فوتی‌های روزانه نیز نشأت گرفته از دور همی ها و برپایی مهمانی‌ها در منازل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: مردم بایستی با اطلاع رسانی‌ها و پروتکل‌های بهداشتی همراهی کامل داشته باشند چرا که عدم توجه آنان به پروتکل‌های بهداشتی زنجیره شیوع این بیماری را در استان گسترده‌تر خواهد کرد و متأسفانه شاهد فوت بسیاری از عزیزان مان خواهیم بود.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست داده اند و با ادامه این روند شاهد داغدار شدن بسیاری از خانواده‌های اردبیلی خواهیم بود.

وی ادامه داد: روند درمان ۶۱ بیمار کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، گرمی، خلخال، بیله سوار در وضعیت نارنجی و شهرهای نمین، نیر، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

قرنطینه خانگی را جدی بگیرید

حبیب زاده با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد تردد بیماران کرونایی در سطح شهر و تجمعات هستیم اضافه کرد: روند درمان این بیماران ۱۴ روز پیش بینی شده و باید طبق پروتکل‌های بهداشتی و مناسب در خانه قرنطینه شوند.

وی از خانواده‌هایی که بیمار مبتلا به کرونا دارند خواست ضمن رعایت پروتکل‌ها از سلامت سایر افراد خانواده اطمینان داشته و در صورت ابتلاء به قرنطینه خانگی بپردازند و در صورتی که حال عمومی وخیمی داشتند سریع‌تر به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار