از سوي سازمان حج و زيارت اعلام شد؛

آمار نهایی جان‌باختگان ایرانی حادثه مکه

تابناک: سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تحقیقات به‌عمل آمده در خصوص شناسایی مفقودین و تعیین هویت اجساد مصدومین حادثه عصر جمعه گذشته متأسفانه مطلع شدیم سه بانوی زائر ایرانی مفقودی حادثه جزء جان باختگان این حادثه هستند.
کد خبر: ۹۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 16 September 2015
به گزارش تابناک، روابط عمومی سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اطلاعات دریافت شده از خانواده و هم کاروانی‌های زائران مفقودی با توجه به اینکه این سه زائر ایرانی در زمان حادثه در محل اصلی سقوط جرثقیل حضور داشتند به نظر می رسید این سه زائر از آسیب دیدگان بسیار جدی این حادثه هستند.

این اطلاعیه می‌افزاید: به‌دنبال اقدامات صورت گرفته در خصوص شناسایی مفقودین و تعیین هویت اجساد پیدا شده، شناسایی این اجساد توسط خانواده و نزدیکان آنان صورت گرفت.

در این اطلاعیه آمده است: مریم آل طه بناب از کاروان 11266 استان آذربایجان شرقی، فاطمه دامغانی از کاروان 22124 استان سمنان و همچنین کبری بیگم غفوری از کاروان 22124 استان سمنان سه بانوی زائر ایرانی هستند که در پی حادثه روز جمعه مسجد الحرام جان باختند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: با قطعی شدن خبر فوت این سه بانوی ایرانی تعداد کشته‌شدگان ایرانی حادثه عصر جمعه مکه مکرمه براساس آمار قطعی 390 کاروان ایرانی مستقر در مکه مکرمه به 11 نفر افزایش یافت.

همچنین به اطلاع می رساند از مجموع 7 زائر ایرانی حادثه مکه مکرمه بستری در بیمارستان‌های مکه 4 نفر از آنان مرخص شده و 3 زائر دیگر روند درمان‌شان ادامه دارد و حال عمومی آنان رضایت‌بخش است.

پيش از اين نيز فوت 8 نفر از زائران ايراني تاييد شده بود كه اسامي آنها به شرح زير است:

حسن قاسمی درآبادی از کاروان 17710 تهران
احمد حاتمی کلشتری از کاروان بعثه مقام معظم رهبری
محمد جعفر فلاح از کاروان 13352 استان اصفهان
محمد مجلسی از کاروان 17743 تهران
ولی اسمعیلی از کاروان 39009 استان خراسان جنوبی
سید محمد هاشم زهی از کاروان 23114 استان سیستان و بلوچستان
علیرضا عامری از کاروان 22124 استان سمنان
سیف الله اسدی مینا از کاروان 33021 استان همدان
گفتني است، در پی طوفان شدید عصر روز جمعه در مکه مکرمه و سقوط یک بالابر در صحن مسجدالحرام متأسفانه 11 زائر ایرانی فوت و 32 زائر ایرانی مجروح شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار