مانوراسکان اضطراری درگرمی برگزارمی‌شود

رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: یک رشته مانور اسکان اضطراری با حضور کلیه اعضای کارگروه‌های تخصصی و ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان گرمی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 21 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل، فرهاد عطایی‌شیخ اظهار کرد: در این مانور توان عملیاتی نیروهای امدادی ستاد مدیریت بحران استان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این مانور در دو سطح عمومی و اختصاصی مورد ارزشیابی قرار خواهد گرفت، افزود: آمادگی و مهارت‌های لازم تیم‌های عملیاتی در برپایی چادرهای مختلف و سرعت عمل در کوتاهترین زمان ممکن، توزیع غذای سرد و گرم با توجه به زمان حادثه احتمالی، راه‌اندازی به‌موقع و انتخاب مکان مناسب برای برپایی چادر درمانگاه و آشپزخانه سیار، داشتن سرعت عمل در کوتاهترین زمان برای یافتن و نجات مصدومان فرضی و استفاده صحیح از تجهیزات و امکانات و دستیابی و انتقال صحیح مصدومان به مراکز درمانی نتایج مورد انتظار از اجرای این مانور است.

رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل ایران را از کشورهای حادثه‌خیز جهان برشمرد و افزود: ضروری است در تمامی شرایط برای رویارویی با حوادث و بحران‌های مختلف اعم از طبیعی و انسان‌ساز آمادگی داشته باشیم.

عطایی‌شیخ به تلاش برای افزایش آگاهی مردم در زمینه حوادث و بحران‌ها اشاره کرد و افزود: نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ ایمنی، ایجاد آمادگی لازم برای انجام واکنش سریع و صحیح در برابر زلزله و نحوه مواجهه با این پدیده طبیعی و ایجاد حساسیت مثبت در عموم مردم به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار