صادرات 22 میلیون دلار محصولات دانش‌بنیان از البرز

کد خبر: ۹۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 23 September 2015
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز از تلاش برای حضور بیشتر در بازار بی‌ المللی خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 22 میلیون دلار کالا و خدمات به بازارهای بین المللی صادر کرده‌ایم.

عطاالله ربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت:هم اکنون 54 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری البرز جذب شده‌اند که عمدتا دارای ایده‌های نوآورانه هستند.

وی ضمن اشاره به امید جامعه به حوزه محصولات فناورانه خاطرنشان کرد: مقامات ارشد کشور راه توسعه کشور را مسیر اقتصاد دانش بنیان می‌دانند به همین دلیل پارک‌های علم و فناوری شکل گرفته‌اند تا با جذب شرکت های دانش بنیان این مسیر به خوبی طی شود.

ربانی از پتانسیل بالای البرز در زمینه علم و فناوری گفت و تصریح کرد: وظیفه اصلی پارک علم و فناوری حمایت از فعالیت‌های فناورانه است و با توجه به پتانسیل های البرز امیدواریم که این حرکت بتواند بخش زیاد از جامعه را پوشش دهد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز به تجربه بالای محققین این پارک اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری البرز در کنار مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی که از قدمتی 25 ساله برخوردار است از تجربیات و امکانات خوبی بهره می‌بردکه این نوید بخش رشد استان در سال‌های آتی خواهد بود .

وی با تاکید بر جایگاه خوب البرز در فروش محصولات دانش بنیان گفت: البرز پس از استان های تهران و خراسان رضوی درجایگاه سوم کشور قرار دارد و اگر روند کنونی ادامه یابد سال های آینده این جایگاه حفظ خواهد شد.

ربانی در پایان از تلاش برای حضور بیشتر در بازارهای بین‌المللی گفت و یادآور شد: حضور گروههای اقتصادی بین المللی در نشانگر این است که زمینه برای مراودات بین‌المللی در استان البرز فراهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار