مسئول محیط زیست پالایشگاه فجر جم خبر داد

کاهش 82 درصدی مصرف آب در پالایشگاه جم

کد خبر: ۹۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 24 September 2015
تابناک بوشهر: مسئول محیط زیست پالایشگاه فجر جم از کاهش 82 درصدی مصرف آب در پالایشگاه جم خبر داد.

مرتضی عرب‌زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست مسئولان پالایشگاه جم اظهار داشت: صرفه جویی حداکثری در زمینه محیط زیست و بهبود آمارهای موجود در زمینه محیط زیست همواره یکی از اولویت‌های مهم این واحد بوده است.

وی افزود: در بخش پساب در 8 سال اخیر از میزان 22 هزار مترمکعب پساب تولیدی صنعتی و شهری در ماه تنها حدود 40 درصد آن مدیریت می‌شد و  بقیه وارد محیط زیست می‌شد، اما با اجرای پروژه‌های محیط زیستی میزان مدیریت پساب هم‌اکنون به 100 درصد این میزان رسیده است.

مسئول محیط زیست پالایشگاه فجر جم ادامه داد: بدون شک مدیریت به معنای کنترل پساب‌های صنعتی در راستای عدم ورود به محیط زیست پیرامون است که شاهد تحول در این بخش هستیم.

وی اظهار داشت: مدیریت در پسماندهای عادی و صنعتی تولید شده در شرکت که میزان آن به‌طور متوسط 50 تن در ماه است نیز از 45 درصد به 100 درصد طی 8 سال اخیر رسیده است.

عرب‌زاده، مدیریت پسماند را به معنای تفکیک پسماندها و تعیین تکلیف آنها برای بازیافت، استفاده مجدد، فروش و سایر موارد مدیریتی دانست و تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد در این بخش نیز بهبود جدی حاصل شده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در بخش مصرف آب نیز تاکید کرد: از طریق صرفه‌جویی و اصلاح روش‌های مصرف آب، کاهش قابل ملاحظه‌ای در شرکت رخ داده به طوری که به عنوان مثال مصرف آب تعمیرات اساسی در سال 86 حدود 19 هزار متر مکعب بوده که در سال 93 به 3400 متر مکعب کاهش داشته است.

 مسئول محیط زیست پالایشگاه فجر جم ادامه داد: این کاهش مصرف به معنی صرفه جویی 82 درصدی آب در بخش‌های مختلف تعمیرات اساسی است.

وی همچنین از کاهش قابل توجه مصرف سوخت در شرکت پالایش گاز فجر جم نیز خبر داد و خاطر نشان کرد: از میزان 281 هزار لیتر بنزین در سال 85 به 86 هزار لیتر در سال 93 رسیده است که این آمار به معنای کاهش 70 درصدی مصرف سوخت بوده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار