مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: فارس به تمام گروه های خونی نیازمند است اما گروه های خونی A و O بیشتر از سایر گروه ها نیازمند اهدا هستند.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 09 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: مسعود ترابی بیان کرد: پس از شیوع کرونا یکی از معضلاتی که در جامعه ایجاد شد کاهش اهدای خون توسط اهدا کنندگانی است که قبل از شیوع کرونا به صورت مستمر یا دوره‌ای اقدام به اهدای خون خود می‌کردند.

وی تاکید کرد: اهدا خون هیچگاه باعث انتقال ویروس کرونا و یا آماده سازی بدن برای ابتلاء به ویروس کرونا نخواهد شد و این درحالی است که افرادی که نسبت به اهدای خون اقدام می‌کند بدنی مقاوم‌تر در مقابل ویروس کرونا خواهند داشت.

ترابی تاکید کرد: تمامی گروه‌های خونی در سطح استان فارس با کمبود شدید ذخایر خونی مواجه اند از این رو انتظار می‌رود تمام افرادی که شرایط اهدای خون را دارند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

او افزود: گروه‌های خونیA و O بیشتر از سایر گروه‌های خونی دارای کمبود ذخایر خونی هستند از این رو می‌توان گفت که افرادی که توانایی اهدای خون در این دو گروه را دارند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون نسبت به انجام این عمل خداپسندانه اقدام کنند لازم به یادآوری است که پایگاه‌های انتقال خون همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۹ آماده پذیرایی از اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون استان فارس متذکر شد: تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت شده است و افرادی که برای اهدای خون به این مراکز مراجعه می‌کنند بدون هیچ‌گونه نگرانی در خصوص انتقال شیوع کرونا نسبت به ارائه اهدا خون خود اقدام می‌کند لازم به یادآوری است که تاکنون هیچ مورد مثبتی پس از اهدای خون گزارش نشده و تمام افرادی که نسبت به اهدای خون اقداممی‌کنند دارای سیستم ایمنی قوی‌تری نیز می‌باشند.

برچسب ها: کمبود خون ، فارس ، اهدا خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار