سه رویکرد جدید در سازمان آرامستان‌هاي شهرداري اصفهان
کد خبر: ۱۰۰۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 11 November 2021

*«ترویج فرهنگ وقف»، «احیای آرامستان‌های محلی» و «نرم افزاری شدن خدمات

مدیرعامل سازمان آرامستان هاي شهرداري اصفهان «ترویج فرهنگ وقف»، «احیای آرامستان‌های محلی» و «نرم افزاری شدن ارائه خدمات به شهروندان» را سه رویکرد جدید در این سازمان برشمرد.

علی حاجیان با اعلام این خبر، گفت: در حال حاضر آرامستان‌ها به بيرون از شهر منتقل شده و همين امر باعث مي شود در اطرف خود، آرامگاه افراد رحلت شده را کمتر ببینیم و از ياد معاد دور باشيم در حالی که در روایات معصومین علیهم السلام بر حضور در آرامستان‌ها و یاد مرگ، بسیار سفارش شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته تاریخی اصفهان، آرامستان‌ها در نزدیکی شهر و دل محلات وجود داشتند و مردم با یاد مرگ، بیشتر عجین بودند، افزود: تلاش می‌کنیم به كمك معتمدين محلی و بزرگان مناطق مختلف شهر اصفهان، آرامستان‌هاي محلي و قديمي را دوباره احيا کنیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان، توسعه نرم‌افزاری و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان را از دیگر برنامه‌های پیش روی این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با راه اندازی این نرم افزار، از یک سو شفافیت در نرخ و عدالت و قانون‌محوری در انتخاب قبور، نهادینه می‌شود و از سوی دیگر، حضور مردم در بخش اداری سازمان آرامستان‌ها کاهش می‌یابد.

وي ترویج فرهنگ وقف را از جمله اهداف مهم این سازمان دانست و اظهار داشت: مردم اصفهان نگاه ویژه ای به وقف دارند و شهر اصفهان سرشار از موقوفات مختلف و متنوع است از این رو باید تلاش کنیم فرهنگ وقف به عنوان صدقه‌ای جاریه، پس از رحلت افراد درمیان مردم و بازماندگان متوفیان نهادینه شود.

حاجیان گفت: هم اکنون در سازمان آرامستان ها این نگاه در قالب وقف نیمکت، سقاخانه، سایه بان و ... وجود دارد اما لازم است این سنت نیکو، بیشتر ترویج شود و به کمک سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، در شهر اصفهان، شاهد موقوفات متعددی نظیر احداث کتابخانه یا اهدای کتاب، ساخت و تجهیز مراکز درمانی، احداث اماکن تفریحی و... باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار