تفاهم‌نامه هیات منتظران لنجان استان اصفهان با بیست کشور جهان و چهارده استان کشور در زمینه اتحاد، وحدت و ترویج فرهنگ عزاداری امضا شد.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 02 January 2022

مسئول هیئت منتظران شهرستان لنجان در کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی که با حضور ۲۰ کشور در مصلای نماز جمعه زرین‌شهر برگزار شد گفت: این هیئت به عنوان دومین هیات جمهوری اسلامی ایران، میزبان کشور‌هایی همچون ترکیه، افغانستان، اندونزی، پاکستان، لبنان، نیجریه، آلمان، عراق و ایران، آرژانتین بود.

مهدی محمدی افزود: از کشورمان نیز ۱۴ استان به نیت ۱۴ معصوم انتخاب شدند که شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌رضوی، خوزستان، زنجان، قزوین، قم، مازندران، یزد و فارس است . 
وی گفت: برای اولین بار نیز در این کنگره، مراسم شال گذاری مداحان به همت خانواده معظم شهدا و پیرغلامان و مسؤلان شهرستان لنجان برگزار شد.
غلامعلی حداد عادل مشاور مقام معظم رهبری در این مراسم با اشاره به اینکه محبت سیدالشهدا حرارتی در قلوب مسلمانان و دوستداران اهل بیت (ع) ایجاد کرده است گفت:حب الحسین یجمعنا حقیقت غیر قابل انکاری است که موجب شده است بین جهان اسلام وحدت و یکپارچگی ایجاد شود.
در این آیین حاج صادق آهنگران از مداحان اهل بیت و حماسه سرای دوران دفاع مقدس در مدح و منقبت حضرت زهرا (س)  مدیحه سرایی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار