عضو شورای اسلامی شهر قزوین پروژه‌های ساماندهی ورودی‌ها، اجرای طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع)، تسریع در افتتاح پل قدس، دست‌یابی شهرداری به درآمد پایدار و اجرای موضوع تفکیک زباله از مبدأ در قزوین را از اولویت‌های شهر برشمرد.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 28 September 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا، محمدرضا صدیقی رئیس کمیسیون شورایاری در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورا ابتدا توجه ویژه به ورودی‌های شهر و ساماندهی آن‌ها را مورد تأکید خود قرار داد و افزود: از چند سال قبل به ساماندهی و زیبا سازی نما و منظر ورودی‌ها تأکید داریم، ولی متأسفانه تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه ورودی‌ها زیبنده شهرمان نیست و در این حوزه به یک خانه تکانی اساسی نیازمندیم، گفت: شهرداری به همراه دیگر دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند تا ساماندهی ورودی‌ها بیشتر از این به تعویق نیفتد و مالکینی که املاک آن‌ها در بلوار آیت الله خامنه‌ای، بلوار ابوترابی، ورودی شهر از جاده بوئین‌زهرا و دروازه رشت واقع شده از بلاتکلیفی رهایی یابد و با آرامش کامل پس از اخذ مجوز نسبت به اجرای طرح‌های خود اقدام کنند.

این عضو شورا همچنین با بیان اینکه شورای اسلامی شهر از ابتدا مدافع و پشتیبان ساماندهی ورودی‌ها بوده و هنوز نیز هست، ادامه داد: از شهرداری قزوین به شکل جدی تقاضا دارم تا نسبت به این موضوع حتی با پای کار نیامدن دیگر دستگاه‌های متولی، توجه و اهتمام خاصی داشته باشد.

وی با بیان اینکه به واسطه بلاتکلیف ماندن طرح جامع جدید و عدم عملیاتی شدن آن خیلی از طرح‌ها و به ویژه املاک مردم در نقاط مختلف شهر بلاتکلیف مانده است، اضافه کرد: اگر طرح جامع جدید قابلیت اجرا ندارد می‌توان برای حل مشکلات شهر به طرح قبلی رجوع کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورا در ادامه با اشاره به عدم آمادگی شهر در جذب مسافر و گردشگر، افزود: متاسفانه مسافر از هر یک از ورودی‌ها که وارد شهر می‌شود، سرگردان است و قزوین به جای اینکه جاذب سفر برای مسافران باشد، دافع مسافر و گردشگر شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای شهر طوری مسافر را هدایت می‌کنیم که به جای ورود به شهر و دیدن جذابیتهایش، خروج از آن‌را ترجیح می‌دهد، باید گفت که ما ناخواسته مسافران را به بیرون شهر هدایت می‌کنیم و اجازه سکونت و بازدید از اماکن میراثی شهر را به آن‌ها نمی‌دهیم.

صدیقی با بیان اینکه طی دو سال اخیر بعضی از موضوعات مطروحه از سوی اعضای شورا هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه رئیس کمیسیون ترافیک شورا برای حل مشکل خیابان مولوی بارها جلسه گذاشته ولی هنوز نتیجه مطلوبی برای ساکنان، مردم و بازاریان نداشته است و متاسفانه  هنوز مشکل مردم و بازاریان برای تردد از دروازه رشت به سمت مولوی، مرتفع نشده است. 


وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش معاونت فنی و عمرانی و سازمان عمران شهرداری برای راه اندازی نهضت آسفالت و لکه گیری شبانه در معابر شهر قزوین، گفت: باید به آسفالت مسیر قزوین تا نواحی منفصل شهری همچون اندیشه، مشعلدار، دانش و چوبیندر نیز تلاش کرد؛ حال که این مناطق جزو شهر قزوین محسوب می‌شود نهادهایی همچون استانداری، شورای شهر، شهرداری، راه و شهرسازی و دیگر نهادهای مرتبط باید به حل مشکل مردم توجه داشته باشند.

مسیر انحرافی استاندارد تا افتتاح کامل پل قدس تعیین شود

نایب رئیس کمیسیون عمران شورا در ادامه به روند اجرای پل قدس و تلاش برای اتمام به موقع آن، گفت: سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه با توجه به بازگشایی مدارس یکی از مهم‌ترین موضوعات محسوب می شود و اگر قرار است مسیر انحرافی تا راه‌اندازی کامل آن در نظر گرفته شود، باید به شکل استاندارد بوده و به علائم راهنمایی و رانندگی، نور کافی در شب تجهیز شود.

برای تحقق درآمد پایدار باید تلاش کرد

صدیقی همچنین با اشاره به تأکید شورا و شهرداری در سال‌های گذشته برای دسترسی شهرداری به درآمد پایدار، افزود: از شهرداری قزوین می‌خواهم گزارشی از اقداماتی که تاکنون برای دسترسی به درآمد پایدار انجام گرفته، به شورا ارائه دهند.

این عضو شورا با بیان اینکه اگر در راستای دست یابی به درآمد پایدار تلاش نکنیم ورشکسته  می‌شویم، ادامه داد: باید تلاش کنیم در جهت درآمد بیشتر برای شهر قزوین و توسعه شهر اقدامات لازم را به عمل آوریم و در این راستا می‌توانیم به صورت مستمر اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای خود را رصد کنیم.

پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) تکمیل شود

وی همچنین تسریع در اجرای پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه ساماندهی امامزاده حسین (ع) آغاز شده و نیمه کاره ماندن آن مشکلات خاص امنیتی، اجتماعی و فرهنگی را برای ساکنان این محدوده به وجود آورده و خانه‌هایی که خراب شدند به محل تجمع معتادان و دیگر افراد ناهنجار تبدیل شده و لازم است تا به این مشکلات رسیدگی شود و پروژه سرعت بیشتری یابد.

صدیقی همچنین خاطرنشان کرد: در کنار اینها، می‌توان با اولویت نسبت به خرید املاکی که در طرح واقع شده است، اقدام کرد تا به خواسته مردمی که به واسطه تأخیر در اجرای این پروژه با مشکل مواجه شدند، رسیدگی شود. 

اجرای سراسری تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداری قرار گیرد

نایب رئیس کمیسیون عمران در ادامه به لایحه‌ای که شهرداری بیش از یکسال گذشته برای اجرای موضوع تفکیک زباله از مبدأ به شورا ارائه داده بود و هنوز اجرایی نشده است، اشاره کرد و گفت: تفکیک زباله از مبدأ موضوع مهمی است که به تازگی در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته و شورای شهر قزوین نیز به اجرای این طرح خوب در شهر قزوین که سلامت جامعه را در آینده تضمین می‌کند، تأکید دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار